Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive

SİZİ BAŞTACI YAPACAK UNLU İRMİK HELVASI



Tam kıvamında, lezzeti mükemmel bir cevizli unlu irmik helvası hazırladım sizler için..İnanın birdaha bu tariften vazgeçemeyeceksiniz:)

UNLU İRMİK HELVASI

Kullandığım bardak ölçüsü: 200 ml 

Malzemeler:
150 gr tereyağ
1 buçuk bardak irmik
Yarım bardak un 
1 buçuk bardak şeker 
2 bardak süt
2 avuç ceviz içi

Uygun bir pişirme kabına tereyağı alınarak orta ateşte eritilir.Ardından irmik,un ve ceviz eklenerek esmerleşene kadar hiç bırakmadan sürekli karıştırılır.Rengi iyice döndükten sonra yani iyice esmerleştikten sonra ocağın altı sonuna kadar kısılır.
Sütü ilave edilir ve irmik sütü tamamen çekinceye kadar karıştırılır.En son şekeri eklenir.Sürekli karıştırılarak kısık ateşte şekerin eriyip tamamen helvaya karışması sağlanır.Tamamen eridikten sonra ocağın altı kapatılır.
Eğer macun kıvamında daha nemli seviyorsanız sunumu hemen yapıp servis edebilirsiniz.
Daha tane tane seviyorsanız üzerini kapatıp biraz demlenmeye bırakabilirsiniz.
Tercih sizin..
Videomda sizlere iki farklı sunum yaptım.Bunlardan birini tercih edip sunabilirsiniz..
Afiyet olsun.


Bu videomda sizlere unlu cevizli irmik helvasinin nasıl yapılacağını paylaştım.Birdahaki videolarda görüşmek dileğiyle..
Kanalıma abone olmayı ve beğen tuşuna basmayı unutmayın!
Desteklerinizi bekliyorum.
Beni diger sosyal medya hesaplarımdan da takip edebilirsiniz.
Share

0 Comments:

Yorum Gönder