Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive

GEÇERSİZ OYLAR NEREDE

Merhaba bu yazımda sizlere 30 mart 2014 seçimlerinde oy kullandığım sandıktaki oyların dağılımını incelerken dikkatimi çeken bir ayrıntıdan bahsetmek istiyorum, bu nu sizde kendi sandıklarınızdaki oy dağılımını incelediğinizde rahatlıkla görebilirsiniz.

Sandıktaki oy dağılımlarını incelediğimde gördümki sandıkta kullanılan oy sayısı 285 idi,  e peki ne olmuş 285 kişi oy kullanmışsa dediğinizi duyar gibiyim, eve tabiki burada bir problem yok fakat bu 285 oyun partilere dağılımlarını inceledim ve ne göreyim bu 285 kişiden tam 24 tanesinin oyu geçersiz oy olarak sayılmış, haydaa yok canım dedim kendi kendime , bizim millet bu kadar sakar mı yada bu kadar beceriksizmi ki 285 kişiden 24 tanesi geçersiz oy kullansın. Bu yüzde olarak yaklaşık % 9 a tekabmül eden bir oran. Çok tuhaf geldi bana ve belkide sadece benim kullandıgım sandıga özel bir durumdur diye diğer sandıklarıda bi inceliyeyim dedim ve ne göreyim incelediğim hemen hemen tüm sandıklarda geçersiz oy oranı % 10 civarı hatta bazılarında %15 kadar dayandığı dai olmuş.

Bu durum bana çok tuhaf geldiği için sizlerle paylaşmak istedim. Merak ettiğim nokta ise şu; acaba bu geçersiz sayılan oy pusulalarına bakılabiliniyormu ,yani bunlara bi bakılsada neden geçersiz sayılmış bu kadar oy bi öğrensek çok iyi olur. Hemde geçersiz sayılan bu oyların partilere göre şöyle bir dağılımını versinlerde hangi partinin seçmeninin oykullanmakta bu kadar beceriksiz olduğunuda bi öğrensek değilmi, siz ne düşünüyorsunuz merak ediyorum açıkcası, yorumlarınızla bu yazıya katkıda bulunursanız sevinirim.
Share

0 Comments:

Yorum Gönder