Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive

Elektrikli Otomobili Şarj Eden Yol


İngiltere, elektrikli otomobillerin otoyolda ilerlerken kablosuz olarak şarj edilebilmesini sağlayacak bir "elektrikli yol projesi" üstünde çalışılıyor.


Şimdi teknoloji şirketlerinden, trafiğe kapalı yollarda yapılacak denemeler için teklif alınacak. Sistem yolun altına döşenen elektrik kabloları sayesinde çalışıyor; kablolar elektromanyetik alan yaratıyor, araçların içindeki bir bobin de bunu elektriğe dönüştürüyor. İngiliz Karayolları'ndan bir yetkili 'hedefin 2016-2017 gibi trafiğe kapalı yollarda deneme yapmak' olduğunu belirtti.



Karayolları Müdürlüğü, üstlenici bir firma bulduktan sonra projeyle ilgili daha çok detay verileceğini açıkladı.



1,5 yıl sürecek denemenin ardından sistemin trafiğe açık yollarda da deneneceği bildiriliyor.



"Kablosuz şarj yolu", başka ülkelerde kısa mesafeler için olsa da kullanılıyor.



Güney Kore'nin Gumi kentinde 2013'te açılan bir yolun 12 km'lik bölümü, elektrikli belediye otobüslerinin bataryalarını, hareket halindeyken kablosuz şarj ediyor.









İngiltere'deki Milton Keynes bölgesinde de benzer bir kablosuz şarj sistemi kullanılıyor.



Elektrikli belediye otobüsleri, yol kenarına yerleştirilmiş olan plakalardan kablosuz olarak şarj ediliyor, ancak bu işlem için otobüsün plakanın yanında durması gerekiyor.









Elektrikli araçlarla ilgili en büyük sorunlardan biri batarya şarjlarının çok uzun süre dayanamaması. Bu nedenle bu tarz otomobillerle uzun süre yolculuk yapmak pek tercih edilmiyor. Ekonomi sınıfı elektrikli otomobiller, tek şarjda ortalama 150 km. yol kat edebiliyor. Ancak uzmanlar bu sorunun çözümünün "şarj eden yol"dan geçtiğinden emin değil.



En önemli çekince sistemin altyapısının çok maliyetli olması. Cardiff Üniversitesi'nden Dr. Paul Nieuwenhuis "Pil teknolojisi ilerliyor. Pil ömründe her 6 ayda bir ciddi teknolojik gelişmeler yaşanıyor. Bu projeye ileride gerek kalıp kalmayacağı konusunda emin değilim" diyor.



Proje hayata geçirilmese bile İngiltere Kara yollarının, otoyolları elektrikli araçlara daha uygun hale getirmek için başka planları var. Kablolu şarj cihazlarının sayısını artırarak her 20 mil'de (32.1 km) bire çıkarmak bu planlardan biri.
Share

Related Posts:

  • Şoförsüz araba Nevada'da trafiğe çıktı!Bundan böyle ABD'nin Nevada eyaletinde şoförsüz arabalar sıradan bir görüntü haline gelecek.Nevada eyaleti şoförsüz arabaların trafiğe çıkışına izin verdi. Trafiğe çıkan ilk şoförsüz araba Google tarafından üzerinde deği… Read More
  • Mercedes hava yastıklarını emniyet kemerlerine taşıdı!Ford ve Lexus'un ardından Mercedes, arka koltuklarda emniyet kemerlerine entegre hava yastığı kullanan üçüncü üretici oldu.Konu otomotiv sektöründeki teknolojik ilkler olduğunda muhtemelen kimse Mercedes'in eline su dökemez, … Read More
  • Aston Martin’in Yeni Kahramanı: Vanquishİngiliz lüks spor otomobil üreticisi Aston Martin, markanın yeni amiral gemisi, nefes kesici süper GT “310 Vanquish” modelini tanıttı. Aston Martin 310 Vanquish tasarım ve mühendisliğin ulaştığı son nokta olarak model yelpaze… Read More
  • Mercedes'in İlk Hafif Ticarisi: CitanMercedes Hafif ticari araçlara güçlü bir rakip olabilecek Citan modelini geliştirdi. Mercedes’in Renault-Nissan ile yaptığı ortaklık ilk meyvesini verdi. Kompakt ticari araç pazarına bir kere daha giriş yapan Mercedes bir yer… Read More
  • Mercedes ailesinde yenilik: Vitt CLS SerisiMercedes'in popüler ailesi CLS için geliştirilen kitlere bir yenisi eklendi. Standart haliyle bile oturaklı bir görünüm sunan otomobil bu yeni kitle beraber "Abartılı" olmaya doğru yol alıyor.Genişletilmiş çamurluklara uygun … Read More

0 Comments:

Yorum Gönder