Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

Örgütsel iletişimde aksaklıklar

Örgütsel iletişimde aksaklıklar
Örgütsel iletişim ; bilgisel olarak işlenmesi gereken bir konudur . Örgüt , bir grup psikolojisi konusudur . Bir araya gelen insanlar grup oluştururlar . Grup olmak bazı şeyleri beraberinde getirir . Grup olan bir kişi topluluğu normlarını kendisi koyar .

Grup normları , sözlü olarak işlenirler . Normları olayların gidişatı belirler .

Bilgisel olarak örgüt , bir gruptur .

Grup psikolojisi , örgüt psikolojisini etkiler .

Psikoloji , ruhu işler . Fakat , ruhun belirtilerini davranışlardan ve tutumlardan çıkartır .

Tutum , psikolojide karmaşık bir yapının sonucunu gösterir . Çünkü içinde bilgi , inanç , değer , düşünce , duygular ,…vb. etkenler tutumu belirler .

Örgütte çarpışma , iyiye doğru bir gidişat sağlarsa olumlu olabilir . Ast ve üstlerin çıkar çatışmalarıyla dolu bir çarpışma havası örgüte zaman kaybettirir .

Örgüt , toplumsal psikolojiden de etkilenir .

Kısaca örgüt , bir amaç için oluşturulmuş bir gruptur . Ve bu amaçlar ekonomik anlamlıdır .

Örgüte can katan  bir çalışma grupları anlayışı örgütü ileri götürür .

Gruplar ; çalışma başarılarının sonuçlarını görmelidirler .

Gruplar farklı şekilde takım olarak çalışırlar . Takımlar gruptur ama çalışma şekilleri farklıdır . Daha düzenli ve sistemli bir çalışma ruhu taşıyan grup ; takım adını alır .

Örgütün en önemli yanı ekonomik anlamda değer yaratan bir normlar zincirine sahip olmasıdır .

Örgütsel psikolojinin en önemli yanı takım psikolojisini de işlemesidir .

Ast ve üstler birlikte dikey iletişimde bulunurlar .

İletişimsizlik , örgüt sorunlarının sonuçsuzlaşmasına neden olur .

Örgütsel iletişim insan isteklerinin nereye ulaştığını görmemize neden olur .

20.10.2010 saat 19.16
yazan : Tarık Tümlü


OLİGOPOL PİYASALARINA BİR BAKIŞ

Konu : Oligopol piyasalarında az sayıda satıcı ve çok sayıda alıcı vardır . Firmalar homojen ya da farklılaştırılmış mal üretebilirler . Ve de firmaların piyasaya girişini azaltan etkenler bulunur .
OLİGOPOL PİYASALARINA BİR BAKIŞ

Ekonomide piyasaların adları değişik şekillerde anılırlar . Tam rekabet piyasaları gerçekte görülmesi mümkün olmayan bir piyasa türüdür . Tekel piyasalarında doğal tekel ve yasal tekel olarak bir ayırım vardır .
Tekelci rekabet piyasaları ise tekel piyasaları ile tam rekabet piyasaları arasında kalan bir niteliğe sahiptir .
Oligopol piyasaları ise saf oligopol ve benzeri isimlerle gruplandırılırlar .
Tam rekabet piyasaları varsayımsal bir niteliğe sahiptir .
Tam rekabet piyasalarında mallar homojendir . Halbuki tekel piyasasında mallar homojen olmak zorunda değildir . Aynı ürünlerin değişik versiyonlarını da tekel piyasası sunabilir .
Tam rekabet piyasalarında çok sayıda alıcı ve satıcı vardır . Ve bu piyasalarda firmalar fiyat kabullenici olmak durumundadırlar .
Tekel piyasalarında doğal tekel ve yasal tekel olarak bir ayırım vardır . Yasal tekel ; devletin kural koymasıyla ve örneğin demiryollarında TCDD ‘ de ve posta hizmetleri eski adı PTT olan kurumda olmak üzere gerçekleşebilir . Doğal tekel ise yasayla ilgili değildir . Kendiliğinden ve de firmaların az üretim için çok maliyet harcama zorunluluğundan doğar . Bu yüzden adı da doğal tekeldir .
Homojen mal satmak tam rekabet piyasalarında olan bir şeydir . Bütün firmalar aynı kalitede ürün satarlar . Tam rekabet piyasasının bir diğer özelliği de alıcıların tam bilgiye sahip olmalarıdır .
Oligopol ise tam rekabet piyasasının şartlarındaki eksikliklerden doğar . Oligopol piyasalarda az sayıda satıcı ve çok sayıda alıcı mevcuttur . Firmalar homojen ya da farklılaştırılmış ürün sunabilirler . Ve de piyasaya girişi zorlaştıran etkenler bu piyasalarda mevcuttur .
Oligopol piyasalarının saf oligopol ve benzeri isimlerde grupları da mevcuttur .
Tekel piyasalarında tek satıcı vardır . Çok sayıda alıcı mevcuttur . Mallar homojen olmak zorunda değildir . Ve de piyasaya girişi zorlaştıran etmenler bulunur .
Tekelci rekabet piyasalarında ise yine tam rekabet piyasasının varsayımlarından eksikler vardır . Tekelci rekabet piyasaları tam rekabet piyasalarıyla tekel piyasalarının arasında kalan bir renktedir .
Günlük yaşamda oligopol piyasalarına daha çok rastlarız .
26.06.2012 14:44:19
Yazan : Tarık Tümlü adlı bir delikanlı .
E – postam : dussunce@yahoo.com

NAMAZ SURELERİNİ OKUMANIN SÜNNİ MEHZEPLERDEKİ DURUMU

NAMAZ SURELERİNİ OKUMANIN SÜNNİ MEHZEPLERDEKİ DURUMU

Sünni mezheplere göre namaz sureleri hangileridir ? : Felak , Nas , Fatiha , İhlas , Kureyş , ..vb. sureler namazda sünni mezheplere göre okunmaktadır . “ Tebbet yeda ebilehebin “ , “ İzacaenasrullahi velfeth “ , “ Eraeytellezi yükezzibü biddin “ , “ İnna âtayna kelkevser “ , “ Kulya eyyühel kafirun “ surelerini de namazlarda okumak mümkündür . Bu surelerde mesela İhlas ‘ ta “ Tanrı doğmamıştır , doğurmamıştır . Eşi , benzeri yoktur . “ gibi ifadeler yer alır . Ayrıca bu saydığım surelerde şöyle ifadeler de geçmektedir : “ Rabbin için namaz kıl ve kurban kes . “ , “ … hasedçinin şerrinden … Rabbine sığın . “ , “ Kureyş … Allah ‘ a ibadet etsinler . “ ..vb.
Arapça olarak birtakım sureleri okumak Arapça ‘ yı dinlemeyi de gerekli kılmaktadır . Çünkü Türkçe söyleyişler , Arapça ile bir değildir . O yüzden imkan varsa hatim setleri ya da kasetleri gibi Kur ‘ an ‘ ın Arapça söylenişi ile okunduğu öğrenme imkanlarını elde edip Kur ‘ an ‘ ı Arapçasından dinlemekte fayda vardır . Sünni mezheplere göre namaz surelerini yeterli oranda ezberlemek şarttır . Bu mezheplere göre hareket edenlerin bu sureleri Arapça söylenişleriyle öğrenmeleri faydalı olacaktır .
2009-09-06

Yazan : Tarık Tümlü adlı bir bilimci .

NAMAZ NEDİR ?

NAMAZ NEDİR ?

Namaz ; müminin miracıdır .

Bir ayete göre “ Namaz insanı çirkin işlerden alıkoyar . “

Yalnız şunu söylemelidir ki “ biçimsel namaz “ ve hakiki namaz olarak iki tür namaz vardır .
Hakiki namaz ; bir hedef dahilinde hareket etmektir .
Müminin miracı olan hakiki namaz bu tanımdaki namazdır .
Hz. Peygamber , önceleri güneşin doğuşundan ve batışından sonra olmak üzere iki kez namaz kılardı .
Miraç gecesinde beş vakit namaz farz kılınmıştır .
Miraç ; Medine ‘ ye hicretten önce olmuştur .
Kur ‘ an ‘ a göre “ Namazı gereği üzerine yerine getirmek “ bir emirdir .
Tanrı ; kuluyla hakiki namaz sayesinde bağ kurar .
On yaşına gelmiş bir çocuk , hakiki namaz kılmıyorsa çocuğa azarlamadan üç kere hafifçe vurmalıdır .
Namaz ; biçimsel namaz olarak kılınıyorsa o da huzuru sağladığı için bir ibadet sayılır .
Hakiki namaz kılmamanın cezası acıklı bir ahiret hayatıdır .
Önceki ümmetler de hakiki namaz kılardı .
18.11.2011 06:13
Yazan : Tarık Tümlü adlı bir sevdalı .

E – postam : dussunce@yahoo.com

BİÇİMSEL NAMAZ HAKKINDA BAZI DEYİMLER

BİÇİMSEL NAMAZ HAKKINDA BAZI DEYİMLER

1.       Salât : Sözlükte dua manasındadır . Din deyiminde ise bilinen biçimsel namaz anlaşılır . Namaz kılana “ müsalli “ denilir .
Ayrıca salât Hz. Peygamber ‘ e “ Allahümme salli ve sellim alâ seyyidina  Muhammedin ve alâ ali seyyidina Muhammed “ ( Allahım ! Hz. Muhammed ‘e ve ailesine selamet ve ihsan buyur ! ) şeklinde dua etmek anlamına da gelir . Bu da biçimsel bir harekettir ve Hz. Muhammed ‘ e saygı ve bağlılığı bildirmek için yapılır .
2.       Tekbir : “ Allahü ekber “ demektir .
3.       Kıyam : Namazda ayakta durmaktır .
4.       Kıraat : Namazda Kur ‘ an ‘ dan bir miktar okumaktır .
5.       Rüku : Sözlükte eğilmek demektir . Namazda ise kıyamdan sonra sırtı eğilerek düz hale getirmektir .
6.       Secde : Rükudan sonra yüzü yere Allah ‘ a saygı için yere koymaktır . İki secdeye “ secdeteyn “ denilir .
7.       Rekat : Namazda bir kıyam , bir rüku ve iki secdeden oluşan bölüme rekat denilir .
İki rekatlı bir namazda iki kıyam , iki rüku ve dört secde vardır .
8.       Kade : Namazın sonunda “ Ettehiyyatü “ yü okuyacak kadar oturmaktır . İki oturuşlu bir namazda ilk oturuşa “ Kade – i Ûlâ “ , ikinci oturuşa “ Kade – i Ahire “ denilir .
9.       Şef : Çift demektir . İki rekatlı bir namazda iki rekata “ Birinci şef “ , üç veya dört rekatlı bir namazda ise üçüncü veya son iki rekata da “ İkinci şef “ denilir .

24.12.2011 23:39:21

Yazan : Tarık Tümlü adında bir bilim adamı .

MUTLAK SULARIN HÜKÜMLERİ VE ÇEŞİTLERİ

MUTLAK SULARIN HÜKÜMLERİ VE ÇEŞİTLERİ

Mutlak sular tahir ve mutahhir ( temiz ve temizleyici ) olup olmamalarına göre beş kısma ayrılır :
1.        Rengi , tadı , kokusu bozulmamış sulardır . Bunlar temizlikte kullanılabilir ve içilebilirler .
2.        Evcil bir kedinin ya da çaylak , doğan gibi yırtıcı bir kuşun veya bir farenin içtiği sulardır . Bu suları kullanmak mekruhtur .
3.        Abdest aldıktan sonra veya Hz. Peygamber ‘ in sünneti gereği elleri yıkadıktan sonra biriken sulardır . Bu sularla temizlik yapılmaz .
4.        İçine bir necaset ( pislik ) düşen ve büyük su hükmündeki sulardır . Bu suların rengi , tadı , kokusu değişmedikçe bunlar pis sayılmazlar .
5.        Merkeplerin ve katırların artığı olan sulardır . Bu sular da içilmez , temizlikte kullanılmaz .
Bir kişi abdestli iken tekrar abdest alır da bu suyu kullanılacak olursa bakılır ; bu su kullanılmaz .
Mutlak suya ( tabii suya ) kullanılmış su eklenirse bu suyun miktarı kullanılmış suyun iki katı ise bu suyla abdestsizlik hali giderilebilir . Yok kullanılmış su iki katı veya ikisinin de miktarı eşitse o zaman bu su kullanılmaz .
12.12.2011 06:18

Yazan : Tarık Tümlü adlı bir bilim adamı .

Müslüm Gürses , sadeliği neden tercih ediyor ?

Konu : Müslüm Gürses , sadeliği neden tercih ediyor ?

MÜSLÜM BABA İLE BİRLİKTE


Müslüm Gürses kimdir ? Bunu , onu tanıyanlar çok iyi bilirler .
O bir ekoldür . Bunu , onu tanıyanlar elbette bilirler .
Babasını terk etmiş fakat onu unutmamıştır . Ne demek bu ? Babası , Müslüm Gürses için “ İyi bir evlattır . “ diyor . Müslüm Gürses , babasını fazla sevmiyor . Ama ona düzenli olarak nafaka gönderiyor . Ailevi bir meseleden ötürü maalesef  baba oğul araları iyi değil .
“ Müslüm Baba “ derler ona . Niye acaba ? Onun çok sempatik biri olduğuna inanmış insanlar böyle düşünüyorlar .
Müslüm Gürses , eşiyle arasında bir problem pek yaşamamıştır . En azından basından böyle bir şey duymadım . Bir gün bir röportajda kendisine şöyle sorulmuştu : “ Eşinizle nasıl geçiniyorsunuz ? “ Cevap şöyle oldu : “ Nasıl olacak tabii ki sevgi ve saygı ile .” Demek ki Müslüm Baba , hayatta değer verdiği insanlara böyle davranıyor .
“ Dünya tersine dönse vazgeçmem … “ diye giden bir şarkıyı söylemiş biri o .
Evet ; o , hayattan vazgeçmiyor …

Müslüm Gürses , hayatta fazla bir kavgası olan biri değil .
Kendisinin sevmediğim yönü şu idi : “ Konserlerinde kendilerini kesen insanlar vardı . “ Müslüm Baba , “ Yapmayın , yanlıştır . “ demedi . Ama şunu ekleyeyim ki şu anda o tür hareketler konserlerinde görülen bir şey değil .
Kendisi , şov programlar yaptı . Yunus Bülbül ile şarkı şov programları yaptı . Ben açıkçası o programları çok sık seyretmiş değilim . Ama kendisinin hayran kitlesi için iyi bir buluşma noktası idi o programlar .
Benim anlamadığım şey şudur : “ Neden konuşurken sözlerini çok iyi telaffuz edemiyor ? “ Yani diksiyonunu neden ilerletmiyor ? Halbuki o , diksiyon konusunda başkalarına ders verebilecek biri olmalı , öyle değil mi ?
Müslüm Gürses , hayata karşı olumlu bakabilen biri . Çünkü bunca yıldır hayranlarıyla buluşabiliyor ve hâlâ ayakta .
Kendisinin çıkardığı bir albüm vardı . Ve Tarkan ın “ İkimizin yerine “ şarkısını da söylemişti . “ Sen üzülme , gülüm incinme / Canımın içi iki gözüm sakın küsme / Bana hediye bırak bütün kederleri / Ben ağlarım ikimizin yerine … “ diye giden bir şarkıydı o .
Son çıkardığı albümlerini hayranları tatmin edici bulmamıştı . Çünkü arabesk söylememişti o albümlerde . Bir kısım hayranlarına göre yaptığı albümler “ entelce “ idi .
Müslüm Gürses için aslında yazılacak çok şey var . Şarkılarının çok sıkı bir takipçisi değilim . Yani bir Müslüm Gürses fanatiği değilim . Ama yaptıklarını takdir edebilen biriyim .
Müslüm Gürses , entel bulunan albümlerini eleştirenlere “ Entel olmak kötü bir şey mi ? “ diyordu .
Arabeskte ekol olmuş isimler vardır : “ Orhan Gencebay , Ferdi Tayfur , ….vb . “ Müslüm Gürses de Hakan Taşıyan gibi takipçileriyle ekol olabilmiş biri .
Kendisini basında aşk dedikodularıyla göremiyorum . Halbuki başka bir pop yıldızı olsaydı durum böyle olmazdı .
Müslüm Baba nın , eleştirmeye değer bulduğum noktaları elbette var . Şu ana kadar bu yazıda yazdıklarım bu noktalar arasında sayılabilir .

30.12.2008 23:44
E postam : dussunce@yahoo.com
Yazan : Tarık Tümlü adlı bir magazinci .

MUKAYYED SULARIN HÜKÜMLERİ

MUKAYYED SULARIN HÜKÜMLERİ

Mutlak ( tabii ) sular içilebilir , temizlikte kullanılabilir , bunlarla abdest ve boy abdesti alınabilir . Mukayyed sularla boy abdesti ve abdest alınamaz , bu sular temizlikte kullanılamazlar .
Mukayyed sular , hakiki necasetlerin ( pisliklerin ) giderilmesinde kullanılabilirler .
Mukayyed suların kimisi içilebilir , yemeklerde kullanılabilir .
Mutlak sular , içine bir şey düştüğünde mukayyed su olur .
12.12.2011 21:14

Yazan : Tarık Tümlü adlı bir bilim sevdalısı .

MİRKELAM İLE KISA BİR YOLCULUK

Konu : Mirkelam , koştuğu klibiyle meşhur olmuş ve de “ Her gece “ şarkısı dillere düşmüştür . Ardından  “ Ah bir joker “ şarkısıyla ününü devam ettirmiş ve birçok şarkısıyla gönüllerdeki yerini korumuştur .

MİRKELAM İLE KISA BİR YOLCULUK

Mirkelam kimdir ? Fergan Mirkelam asıl adı olan , Kayahan ve İskender Paydaş ile tanışıklığı olan bir kimse .
O klibi olmasaydı o kadar üne kavuşur muydu o ? Tartışılır … Ancak kendisini büyük bir üne kavuşturduğu kesin .
“ Bu yüzden her gece ben / Her gece üzülmüşüm / O yüzden her gece bu / Aşkın diline düşmüşüm “ nakaratı vardı “ Her gece “ isimli çıkış şarkısının .

Sanat müziği melodileriyle süslü şarkıları vardır onun .
“ Her gece “ şarkısının aranjörü İskender Paydaş ‘ tı . “ Tavla “ şarkısı da dillere düşmüştü .
“ Ah bir joker “ şarkısını yaptığı albümde de İskender Paydaş vardı .
Şarkıları kadar sesi de güzel bir şarkıcı kendisi .
Eşi Arzu Mirkelam … Kendisine albümlerinde yardımcı olan biricik eşi .
Fergan Mirkelam , “ Tavla “ şarkısında “ Tavla , tavla beni tavla / Salla pulları zarları / Salla , salla beni salla / Vallahi geldim oyuna “ diyordu .
Kayahan ile de tanışıklığı olan biridir kendisi .
Albümlerinde Türk Sanat Müziği tınıları kokan bir sanatçı o .
“ İçimdeki olanlardan / En iyi bildiğim dertlerim / Anlatamam belki ama / Çok iyi şarkı söylerim “ diyordu o bir şarkısında . Demek ki şarkı söylemek ona göreymiş , öyle değil mi ki ?!...
23.04.2012 00:09
Yazan : Tarık Tümlü adlı bir eleştirmen .

E – postam : dussunce@yahoo.com

MEHMET AKİFİM BENİM

Konu : Mehmet Akif Ersoy , edebiyat tarihimizde ayrı bir yeri olan bir şairimizdir . Kendisi bir İslam yenilikçisi olarak tanınır . Bu yönüyle örneğin Tevfik Fikret ‘ i fikirleri açısından eleştirir . Batıcılara , Türkçülere fikir bakımından karşı durur . Yazdığı bütün eserlerini ilk kitabının adıyla aynı adı taşıyan “ Safahat “ adlı eserinde toplamıştır .

MEHMET AKİFİM BENİM

Mehmet Akif Ersoy !!! Kimdir bu adam ? İstiklal Marşı ‘ nın şairi … Ama başka yönleri de olan bir kişi o ...
Edebiyatta Ahmet Haşimler , Cenap Şahabettinler , Ömer Seyfettinler ve daha birçoğu derin bir iz bırakmıştır . Şairler gelmiştir , nesir yazanlar vardır ve bu kişiler edebiyatımıza katkılarda bulunmuşlardır . Mehmet Akif de şiirleriyle edebiyata ayrı bir hava vermiştir .
Meşrutiyetten sonra Batıcılar , Türkçüler ve İslamcılar ve hatta Turancılar genel fikir sahipleriydi . Osmanlı ‘ nın kurtulmasını Batıda arayanlar da vardı aramayanlar da …

Mehmet Akif Ersoy , bunların içinde İslamcı kesime mensuptu . Yani bir İslam yenilikçisiydi . Türkçülere ve Batıcılara karşıydı . Batıcı bir kişi olan Tevfik Fikret ‘ i bile fikirleri sebebiyle eleştirmekteydi .
Küçüklüğünde iyi bir din eğitimi almış bir kişiydi . Arapça , Farsça ve Fransızca öğrenmişti . Yani İslam kültürünün içinde yetişmesi onun İslamcı kesimde olmasının bir nedeniydi .
Mehmet Akif Ersoy , İstiklal Marşı ‘ nı para istemeden yazmıştı . Meclis , para ödülü koymuştu o zamanlar . Bunu istemedi . Kendisine bu para ödülünü almayabileceği telkin edildi . Ve o da bunu kabul etti ve bir gece çok duygulu bir saatinde bu şiiri yazdı .
Mehmet Akif , bazı şiirlerinde Osmanlıca kelimeler de kullanmıştır . Osmanlı kültürünün izlerini onun şiirlerinde görebilirsiniz .
“ Korkma sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak / Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak …” diye giden dizeleri her okulda öğretirler aslında . Bu bakımdan Mehmet Akif , tanıdık bir şairdir .
İlk kitabının adı “ Safahat “ idi . Bu , bir şiir kitabıydı . Safahat adlı son kitap ise bütün şiirlerinin bir derlemesi olarak yayımlanmıştır .
Mehmet Akif , Meşrutiyetten sonra yaşamış bir şairdir . Meşrutiyet , 1908 ‘ de ilan edildi . Osmanlı ‘ da 2 meşrutiyet dönemi vardır . 2. Abdülhamit , ilk meşrutiyeti bir savaşı bahane ederek iptal edince aydınlar baskı yaptılar . Meşrutiyet , özgürlük getirecekti . Ve de öyle oldu . 1908 ‘ den sonra sansür kalktı ve Mehmet Akif gibiler için seslerini duyuracak bir özgür ortamın yolu açıldı . İşte bu ortamda Mehmet Akif de kendi üslubuyla edebiyatı etkileyebildi .
29.12.2009 15:28

E – postam : dussunce@yahoo.com

Yazan : Tarık Tümlü adlı duygulu bir adam …