Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive

Facebook’tan Hedef Kitleli Gönderi Sistemi

Sosyal ağ Facebook, sayfalara özel duyurduğu bu yenilik ile iletilerin yaş grubu, cinsiyet gibi kategorilere ayrılarak kullanıcı odaklı yayın yapılmasını sağlıyor. Peki sistem nasıl kullanılıyor?



İnternetin en popüler adreslerinden olan Facebook artık birçok kişinin hayatına girmiş durumda. Sanal dünyadaki sosyalliğin merkezi haline gelen servis, sahip olduğu devasal kullanıcı ağı ile müthiş bir topluluğu elinde bulunduruyor.



Yaptığı kimi tasarım ve altyapı düzenlemeleriyle üst seviye kullanıcı deneyimini hedefleyen yetkililer, son olarak Zaman Tüneli'nin artık zorunlu olduğunu duyurulmasıyla eleştirilerin hedefi haline geldi. Kullanıcılarına tercih şansı vermeyen platform sitedeki profillerin tekdüze tasarıma sahip olması için -sevilse de sevilmese de- Timeline'a geçişi kabul ettirmeye çalışıyor.



 Diğer taraftan değişen internet kültürü sebebiyle ünlü isim ve markaların da yoğun ilgi gösterdiği Facebook dünya devlerinin reklam ve tanıtım konularındaki öncelikli adresi oldu. Sanatçılar albümlerine dair ilk gelişmeleri artık sosyal ağlardan duyururken markalar da yeni ürün tanıtımlarını böylesi servislere taşımış durumda.





 Durumun karşı tarafındaki isim Facebook cephesi ise sayfaların kendileri için ziyaretçi sayısı bakımında ne derece önem arz ettiğinin farkında. Bu yüzden konuya titizlikle yaklaşan ekip yaptığı son açıklama ile sayfa yöneticilerini sevindirdi.

Buna göre hedefli gönderi olarak adlanrılan güncelleme ile sayfalar iletilerini istedikleri kullanıcı grubuna göre sınırlayabilecek. Yani cinsiyet, ilgi alanı, ilişki durumu, eğitim, çalışma alanı kategorilerine göre etiketlenerek yayınlanan içerikler sadece belirlenen kişilere gösterilecek.

Örneğin mesajınızın yaş aralığını 18-34 yapmanız durumunda ileti bu sınırlardaki Facebook kullanıcılarına daha fazla gösterilecek.



Böylece sayfalar sahip oldukları kullanıcı yelpazesinde hedefli gönderi ile istedikleri kesime ulaşabilecekler.
Haliyle daha iyi bir pazarlama stratejisi anlamına gelen yenilik özellikle markaların ilgisini çekti. Böylece kitleye özel yayın imkanına kavuşan sayfalar bakalım nasıl bir etkileşim alacak.



 
- Facebook'un hedefli gönderileri yeniliğini nasıl buldunuz? Sayfanızda kullanmayı düşünüyor musunuz?
Share

Related Posts:

  • Google +1 Butonun Tasarımı DeğiştiGoogle, yakın zamanda çıkarmış olduğu +1 butonlarının tasarımını değiştirdi. Google + ile etkileşim halinde olan Google +1 butonlarının, eski mavi ve gri seçenekli tasarımlarından farklı olarak, yeni butonlar turuncu ve gri r… Read More
  • Facebook'tan yeni bir hizmet daha..Facebook, trafikte gördüğünüz fakat adını hatırlamadığınız eski arkadaşlarınızı bulmanız için yeni bir hizmet başlattı... myCar uygulamasını kullanan Facebook üyeleri, araçları hakkındaki bilgileri sayesinde diğer kullanıcıla… Read More
  • Facebook Hayran Sayfasında Timeline Tasarımını Aktif Etme!Eski makalemde anlattığım gibi Artık Facebook Sayfalarıda Timeline Tasarımına Geçecek! adlı makalemdeki uygulamaya 30 Mart 2012' den önce nasıl geçeceğimizi anlatacağım işlem çok basit. Hemen buradan ( https://www.facebo… Read More
  • Twitter’ın meşhur kuşunun ismi ne?Şirketin çalışanlarından Ryan Server en meşhur kuşun adını açıkladı.Hiç şüphe yok ki dünyanın en meşhur kuşu Twitter. Onun ’cıvıldamaları’ hergün milyarlarca kez dünyayı dolaşıyor. Peki bu kuşun aslında bir ismi&nbs… Read More
  • Facebook Klavye Kısa YollarıFacebook'un sitesinde klavye tuşlarımızla gezinmeyi ve hangi klavye kısa yolu ile nereye nasıl gidileceğini anlatacağım. Anlatmaktan çok size küçük bir liste yaptım. Facebook'ta kısa yoldan zahmetsiz kolay bir şekilde istediğ… Read More

0 Comments:

Yorum Gönder