Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive

Facebook Sayfalarına Özel Mesaj Özelliği Geliyor..

Kullanıcıların eğilimleri ile şekillenmeye devam eden sosyal ağlar bir yandan bu eğilimleri takip ederek karşılamaya çalışıyorlar, diğer yandan da benzerliklerin artması ile ister istemez rekabet de kızışıyor.



Bunun son örneği Facebook’u Twitter’a bir adım daha yaklaştıran sayfalara eklenmesi planlanan özel mesaj özelliği. İlk olarak We Are Social tarafından duyurulan bu özellik, kullanıcıların Facebook üzerindeki herhangi bir sayfaya özel bir mesaj atabilmesi ve sayfadan da yine özel mesaj ile yanıt alabilmesini sağlıyor.

Birkaç gün sonrasında Facebook tarafından da doğrulanan bu gelişme ilk bakışta ufak bir yenilik olarak gibi görünebilir ama aslında Facebook sayfalarının kullanımında önemli değişiklere neden olabilecek bir potansiyeli var…



İçinde bulunduğumuz dijital zamanlar müşterilerin önemini hiç olmadığı kadar arttırdı. Artık her marka her müşterisini mümkün olduğu kadar yakından tanımak, onlarla tek tek etkileşimde bulunmak istiyor. Sayfa yapısına özel mesaj eklenmesi markaların Facebook üzerinden müşterileri ile daha da kişisel iletişim kurabilmesinin yolunu açıyor.



Artık marka ile ilgili bir sorusu veya sorunu olan müşteriler sayfayı beğenmelerine bile gerek olmadan sayfanın yöneticilerine özel mesaj ile ulaşabilecekler. Bu anlamda sayfaların özel mesaj sistemleri örneğin online çağrı merkezleri gibi çalışabilir. Fakat bu noktada bunun getireceği ek iş gücünü de hesaba katmak gerekiyor…







Fakat bu yenilik beraberinde potansiyel bir riski de getiriyor. Markalar için kullanıcıların sayfalarla etkileşimlerinin en değerli kısımlarından biri, söz konusu etkileşimin kullanıcının arkadaşları tarafından da görülebiliyor olması. Socialbakers’ın kurucusu Jan Rezab, bu network etkisinin önemine özel olarak değinmişti. Bu açıdan bakıldığında bu yeni özel mesaj sistemini en tekili kullanabilen markalar, network etkisinden de en çok fedakarlık eden firmalar haline gelebilirler.



Diğer yandan kullanıcıların sorunlarına kişisel çözüm beklentisi ile öncelikli olarak özel mesajı tercih etmeleri, beğenilerini ise herkesle paylaşma eğilimlerinin yüksek olması bu anlamda markalar için olumlu etkileşimlerin oranının artmasına neden olabilir.



Bu yeni özellik henüz test ediliyor ve yaygın kullanıma ne zaman geçileceği kesin değil. O zamana kadar bu konuda farklı görüşlerin ortaya çıkması ve bu özelliğin neler getirip neler götüreceğinin tartışılması için bol bol vakit olacak.
Share

0 Comments:

Yorum Gönder