Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

Yerel Saat, Ulusal Saat, Uluslar Arası Saat, Tarih Değiştirme Çizgisi LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

Yerel Saat, Ulusal Saat, Uluslar Arası Saat, Tarih Değiştirme Çizgisi LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

Yerel Saat, Ulusal Saat, Uluslar Arası Saat, Tarih Değiştirme Çizgisi

Dünya üzerindeki herhangi bir yerin Güneş’in tam karşısına geçtiği konum, o yerin öğle vaktidir. Güneş ışınlarının o yere en dik geldiği bu zamanda saatin 12.00 olduğu kabul edilir ve günün diğer saatleri de bu zamana göre belirlenir. Buna o yerin yerel saati adı verilir. Aynı meridyen üzerinde yer alan tüm noktalarda yerel saat aynıdır.

Yerel saat özellikle imsak, iftar ve ezan vakitleri için kullanılır. Dünya’da 360 adet meridyen yayı vardır.

Her meridyen yayı aralığı açı olarak 1 dereceye ( ° ), zaman olarak 4 dakikaya ( 1 ) eşittir.

Bunu şu şekilde hesaplayabiliriz; Dünya’nın kendi çevresindeki dönüşü sonucu bir gün oluşur. Bir gün 24 saate eşittir. Bir saat 60 dakika olduğuna göre, 24 x 60 = 1440 dakika eder. Dünya üzerinde 360 meridyen olduğuna göre, 1440 -f 360 = 4 dakika eder. Yani birbirini takip eden iki meridyen arası 4 dakikaya eşittir. Dünya’mız doğudan batıya döndüğü için doğuda yer alan herhangi bir noktanın yerel saati, batıda yer alan herhangi bir noktanın yerel saatinden daima ileridir.

Yerel saat ile ilgili hesaplamalar:
Örnek: 40° doğu boylamında yer alan Diyarbakır’da yerel saat 13.00 iken, 30° doğu boylamında yer alan İzmit’te yer saat kaç olur?

a)Bu tür sorular cevap verilirken ilk önce iki yer arasındaki meridyen farkı bulunur. 40° - 30° = 10°

b)Bir meridyen aralığı 4 dakikaya eşit olduğuna göre;
10° x 4 = 40 dakikadır.

c)Daha doğuda yer alan bir noktanın yerel saati her zaman batıdaki bir noktadan ileri olduğuna göre, Diyarbakır’da yerel saat 12.00 ise İzmit’in yerel saati daha geri olmalıdır. 12.00 - 40 = 11.20

Sonuç: İzmit’te yerel saat 11.20′dir.

Ulusal Saat:
Bir ülkenin üzerinden geçen meridyenlere ait yerel saatlerin hepsini kullanmak o ülkede günlük yaşamla ilgili ilişkileri düzeniz hâle getirir. Bu nedenle meridyenlerden herhangi birinin yerel saati seçilir ve ortak saat olarak kullanılır. Bu uygulamaya ulusal saat adı verilir .

Batı - doğu yönünde geniş alan kaplayan Rusya Federasyonu’nda 11, Kanada’da 6, Brezilya’da 2, ABD’de 5 ayrı yerel saat ulusal saat olarak kullanılır. Türkiye’nin batısı ile doğusu arasında 76 dakikalık bir yerel saat farkı bulunduğu için, ülkemizde sonbahar ve kış ayları arasında 30° doğu meridyenin yerel saati ulusal saat olarak kullanılır. İlkbahar ve yaz aylarında ise güneş enerjisinden daha fazla yararlanmak ve elektrik tasarrufu sağlamak için saatler 1 saat ileri alınarak 45° doğu meridyeninin yerel saatine geçilir.

Uluslararası Saat:
20. yüzyıl içerisindeki iletişim ve ulaşım alanlarındaki teknolojik yenilikler ülkeler arasındaki ilişkileri oldukça arttırmıştır. Ülkeler saat sistemlerinin ortaya çıkardığı sorunlarını ortadan kaldırmak için uluslararası saat birliğini kurmuşlardır. Bu uygulamaya göre Başlangıç meridyeninin 7° 30″ doğusu ve 7° 30 ‘ batısı arasında kalan 15°’lik alan başlangıç saat dilimi olarak kabul edilir. Başlangıç saat diliminin doğusunda 12, batısıda 12 olmak üzere Dünya 24 saat dilimine ayrılmıştır .

Tarih Değiştirme Çizgisi:
Dünyanın şeklinden dolayı bir yarısında gündüz yaşanırken diğer yarısı gecedir. Bu nedenle başlangıç meridyeninin anti meridyeni olan 180°’li meridyenin geçtiği yerde tarih değiştirmesi yapılır. Başlangıç meridyeninden 180° doğuya gidildiğinde zaman 12 saat ileridir. Aynı biçimde başlangıç meridyeninden 180° batıya gidildiğinde de zaman 12 saat geridir. Bu durum bize 180° doğu ile 180° batı arasında 24 saatlik bir zaman farkının olduğunu göstermektedir
Bilgi Notu: Tarih değiştirme çizgisi tamamen 180°’li meridyeniyle çakışmaz. Geçtiği alan üzerinde yer alan ülkelerde tarih birliğini sağlamak için bu çizgi yer yer doğuya ve batıya doğru kırılma göstererek uzanır.

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 15 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 15 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

C1-Çizgiler haritada farklı yerlerde farklı şekilde kullanılmış.Kalınlıkları, sıklıkları, uzunlukları farklı olarak kullanılmıştır.

C2-Çizgiler yüzey şekillerini tam olarak ifade edememekte ve genel bir bilgi vermektedir. Farklı özellikteki çizgiler farklı yer şekillerini göstermektedir.Çizgilerin seyreldiği uzaklaştığı ve uzadığı kısımlar ile kısaldığı kalınlaştığı ve yaklaştığı alanlar mevcut bu durum yorumlanabilir.

C3-Kalın, kısa ve sık olarak geçtikleri yerler dik yamaçları, seyrek, uzun ve ince olduğu yerler eğimin az olduğu yerleri göstermektedir.

C4-Bu soruyu bulunduğunuz bölgenin yer şekillerine göre yorumlamanız gerekir.Engebeli bir arazi yapısı var ise yükseltisi fazla olan dağlık bir yer ise çizgiler kısa,kalın ve sık, tam tersi düzlük bir alan ise çizgiler uzun ince ve seyrek olur.

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

KOORDİNAT SİSTEMİ : PARALELLER VE MERİDYENLER LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

KOORDİNAT SİSTEMİ : PARALELLER VE MERİDYENLER LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

Dünya üzerinde bulunduğumuz bir yeri belirtebilmek için koordinat sistemi adı verilen bir yöntem geliştirilmiştir. Koordinat sistemi, Dünya üzerindeki herhangi bir yerin paralel ve meridyenlerden yararlanarak matematik konumunun belirlenmesidir. Bu çizgiler sayesinde herhangi bir yeri sanki ev adresimizi verir gibi tarif edebiliriz.

Kutup: Dünya, merkezinden geçtiği varsayılan bir eksen etrafında batıdan doğuya doğru döner. Bu eksenin kuzeyinden ve güneyinden Dünya’yı deldiği düşünülen noktalarına kutup noktaları adı verilir. Kuzeydekine Kuzey Kutup Noktası, güneydekine de Güney Kutup Noktası denir.

Ekvator: Kutup noktalarından eşit uzaklıktaki noktaları birleştiren ve dünyayı iki eşit parçaya bölen hayali çizgidir. Çevresi yaklaşık 40.000 km’dir. Ekvatorun kuzeyinde kalan yarım küreye Kuzey Yarım Küre, güneyinde kalan yarım küreye ise Güney Yarım Küre denir.

Paraleller: Ekvatorun kuzey ve güneyinde, ekvatora paralel olarak birer derecelik açılarla geçirilen dairelerdir. Ekvatorun kuzeyindekilere kuzey paralelleri, güneyindekilere güney paralelleri adı verilir. En büyük paralel dairesi ekvatordur. 90 kuzeyde, 90 güneyde olmak üzere toplam 180 paralel dairesi vardır.



Paralellerin Özellikleri:
-Başlangıç paraleli ve en büyük paralel dairesi Ekvator’dur.
-Birer derece aralıklarla geçirildiğinde Ekvator’un 90 kuzeyinde, 90 da güneyinde olmak üzere, toplam 180 paralel dairesinin olduğu varsayılır.
-Ekvator’dan kutuplara doğru gidildikçe paralellerin boyları kısalır. Buna karşılık paralel numaraları büyür.
-İki paralel arası uzaklığa bir enlem derecesi denir. Matematik konumu daha ayrıntılı olarak belirleyebilmek için, her paralel dairesi 60 dakikaya, her dakika 60 saniyeye bölünmüştür.
-Kutup noktaları 90° paralellerini oluşturur.
-Paraleller birbirleriyle kesişmezler, birleşmezler.
-Ardışık iki paralel arası uzaklık yaklaşık olarak 111 km dir. Bu uzaklıktan yararlanarak kuzey güney doğrultusunda ve aynı meridyen üzerinde bulunan iki nokta arasındaki uzunluk hesaplanabilir.

Örneğin; Yaklaşık 36° - 42° Kuzey paralelleri arasında yer alan Türkiye’nin kuzeyi ile güneyi arasındaki kuş uçuşu mesafeyi bulalım. Türkiye’nin kuzey ve güney uç noktaları aynı yarım kürede olduğu için 42° - 36° = 6° x 111= 666 km’dir.

Meridyenler: Bir kutuptan diğer kutba ulaşan ve ekvator ile paralelleri dik kesen daire yaylarına meridyen denir. Başlangıç meridyeninin doğusunda kalanlara doğu meridyenleri, batısında kalanlara batı meridyenleri adı verilir. 180 doğu, 180 batı olmak üzere 360 tane meridyen vardır.

Başlangıç Meridyeni: İngiltere’nin Londra yakınlarındaki Greenwich (Gıriniç) kasabasının üzerinden geçer. Başlangıç meridyenin doğusunda kalan yerlere doğu yarı küre, batısında kalan yerlere batı yarı küre adı verilir.

Meridyenlerin Özellikleri:
-Başlangıç Meridyeni İngiltere’nin başkentindeki Greenwich Gözlemevi üzerinden geçen meridyendir.
-Birer derece aralıklarla geçirildiğinde Başlangıç Meridyeninin 180 adet doğusunda, 180 adet de batısında olmak üzere, toplam 360 meridyen yayının olduğu varsayılır.
-Ekvator üzerinde iki meridyen yayı arasındaki uzaklık 111 km dir. Kutuplara doğru gidildikçe bu uzaklık azalır ve kutup noktalarında 0 (sıfır) olur. Türkiye üzerinde ise iki meridyen arası uzaklık, yaklaşık 85 - 86 km dir.
-Bütün meridyenlerin boyları birbirine eşittir.
-Meridyen dereceleri Greenwich’ten doğuya ve batıya gidildikçe büyür.
-Bütün meridyenler kutuplarda birleşirler.
-Aynı meridyen üzerinde bulunan tüm noktaların (Güneş karşısından aynı anda geçtiklerinden) yerel saatleri aynıdır.
-Ardışık iki meridyen arasındaki yerel saat farkı 4 dakikadır.
-Dünya batıdan doğuya doğru döndüğü için doğudaki meridyenlerin saatleri batıdakilerden daha ileridir.

Paralel ve Meridyenler (Sarılar kuzey paralellerini, kırmızlar güney paralellerini, maviler
doğu, yeşiller batı meridyenlerini göstermektedir

Bilgi Notu: Başlangıç meridyeni dünyadaki konumunuzu belirleyebilmek için gereken meridyenlerin başlangıç (0°) noktasını belirlemek için oluşturulmuştur. Geçmiş zamanlarda çeşitli haritacılık çalışmaları sırasında İstanbul, Kudüs, Paris ya da Kanarya Adaları’ndan geçen meridyenler başlangıç meridyeni olarak kabul edilmişti. Greenwich meridyeninin başlangıç olarak kabul edilmesiyse 1884 yılında Uluslararası Meridyen Konferansı’nda alınan bir karar gereği olmuştur. Bu tarihten sonra başlangıç meridyeni Greenwich’teki gözlemevinin bulunduğu yer olarak kabul edilmiştir. Gözlemevi 1948-58 yılları arasında başka bir yere taşındıysa da eski bulunduğu yer 0° olarak kabul görmeye devam etti.

Paralellere enlem, meridyenlere boylam adı verilir.

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

HARİTALARDA YÜZEY ŞEKİLLERİNİN GÖSTERİLMESİ İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

HARİTALARDA YÜZEY ŞEKİLLERİNİN GÖSTERİLMESİ İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

Yeryüzü şekilleri olan kabartıları, çukurlukları ve düzlükleri haritalar üzerinde gösterebilmek için farklı yöntemler geliştirilmiştir. Bunlar;

Kabartma Yöntemi
Bu yöntemle yer şekilleri bir ölçek dâhilinde küçültülür. Yükselti basamaklarına göre renklendirilir. Maket hâline getirilir. Bu yöntemin maliyeti yüksek, yapımı güçtür. Bu nedenle kabartma yöntemi çok kullanılmaz.

Gölgelendirme Yöntemi
Bu yöntemle yapılan haritalarda, ışığın belli bir açıyla yer şekilleri üzerine geldiği kabul edilir. Düz yerler aydınlık, eğimli yerler gölge olarak gösterilir. Eğim arttıkça gölgenin koyuluğu artar.


Tarama yöntemi
Bu yöntemle, yükselti basamaklarının araları tarama yapılarak çizilir. Eğimin fazla olduğu yerler daha sık ve kalın çizgilerle taranır, eğim azaldıkça çizgiler seyrekleşir ve incelir. Düz olan yerlerde tarama yapılmaz.


Renklendirme Yöntemi
Fiziki haritalarda yükselti basamaklarını gösterebilmek için renklendirme yöntemi kullanılır. Genel kullanım olarak renkler deniz kıyısında koyu yeşilden başlar. Yükselti arttıkça açık yeşil, sarı, turuncu, açık kahverengi ve koyu kahverenginin tonları kullanılır. Renklendirme yönteminde renkler yer şekillerini ifade etmek için değil, yükselti basamaklarını göstermek için kullanılır. Bu yöntemle yapılan haritalarda yeşil ile boyanan yerler ormanları veya ovaları, kahverengi ile boyanan yerler her zaman dağları göstermez .

Eş Yükselti Eğrileri (İzohips) Yöntemi
Deniz yüzeyinden aynı yükselti değerlerine sahip noktaları birleştirerek oluşturulan kapalı eğrilerle gösterilmesidir. Topografya ve fizikî haritalarda yüzey şekilleri çoğunlukla, eş yükselti eğrileriyle gösterilir. Eş yükselti eğrileri eşit aralıklarla çizilir. 0 metre deniz seviyesini ya da kıyı çizgisini gösterir. Haritanın ölçeği küçüldükçe eş yükselti aralıkları da artmaya başlar .

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 25 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 25 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

SORU-1- B noktası O º boylamı yani başlangıç meridyeni üstü, D noktası 75 º Doğu boylamındadır. Aralarındaki zaman farkı ne kadardır?

Çözüm: 75 º x 4’ = 300’ = 5 saattir.

SORU-2-B noktasında ( O º) yerel saat 12: 40 iken A(30 º Batı) ve C ( 45 º Doğu) noktalarında yerel saat kaçtır?

A- 30 º - 0 º = 30 º meridyen farkı, 30 º x 4’ = 120’ = 2 saat zaman farkı, Batıda yerel saat geridir. 12.40 -2.00 = 10. 40 yerel saat A noktasında 10.40

B- 45 º- 0 º = 45 º boylam farkı, 45 º x 4’ = 180 ‘ = 3 sat zaman farkı, doğuda yerel saat ileri olduğundan, 12. 40+ 3.00= 15.40 Yerel saat C noktasında 15.40 tır.

SORU-3- C Noktasında( 45 º doğu boylamında) yerel saat 17.40 iken, D noktası ( 75 º doğu) ve E ( 75 º doğu) noktalarında yerel sat kaçtır.

A- 75 º - 45 º = 30 º boylam farkı, 30 º x 4’ = 120’ = 2 saat zaman farkı, doğuda yerel saat sürekli ileridir. 17.40 + 2.00 = 19.40 tır.

B- D ve E noktaları aynı boylam üzerindedir. Aynı boylam üzerindeki tüm noktaların yerel saatleri aynıdır.( 19.40)

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

HARİTALARDA UZUNLUK , MESAFE VE ALAN HESAPLAMALARI LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

HARİTALARDA UZUNLUK , MESAFE VE ALAN HESAPLAMALARI LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

HARİTADA UZUNLUK BULMA

Haritalardaki uzunluk ve alan hesapları yapılırken, dikkat edilecek en önemli husus, sorunun hangi birimle sorulduğu cevabın hangi birimle istendiğidir. Haritalarda uzunluk , mesafe ve ölçek hesaplamalarında aşağıdaki formüller kullanılır :

Gerçek Uzunluk = Harita Üzerindeki Uzunluk x Ölçeğin Paydası

Harita Üzerindeki Uzunluk = Ölçeğin Paydası / Gerçek Uzunluk

Ölçek = Harita Üzerindeki Uzunluk / Gerçek Uzunluk

GU = HUxÖP

HU = GU/ÖP

Ö = HU/GU

KİLOMETREDEN SANTİMETREYE - KİLOMETREKAREDEN SANTİMETREKAREYE ÇEVRİM

HARİTALARDA ALAN HESAPLAMALARI

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 16 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 16 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

1-Trabzon il ve İlçeleri için 2 numaralı harita uygundur.
2-Trabzon ilinin akarsu havzaları için 4 numaralı harita uygundur.
3-Ulaşım yolları ve çeşitleri için 6 numaralı harita uygundur.
4-Bitki örtüsü ve çeşitliliği 3 numaralı harita uygundur.
5-2-5-ve 6 numaralı haritalarda zaman içerisinde değişmeler olabilir.
6-4 ve 5 numaralı haritalardan faydalanarak hazırlanabilir.

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

HARİTALARDAN NASIL VE HANGİ AMAÇLARLA YARARLANILABİLİR? LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF


HARİTALARDAN NASIL VE HANGİ AMAÇLARLA YARARLANILABİLİR? LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF
Haritalardan Yararlanma
1. Derslere yardımcı olması için kullanılır.
2. Yaşadığımız yerin, ülkemizin ve dünyamızın özelliklerini haritalar yardımıyla öğrenilir.
3. Nüfus yoğunluğunu; nüfus haritalarından yararlanılır
4. Orman dağılımını; orman dağılım haritalarından yararlanılır.
5. Meteoroloji istasyonları, hava durumunu meteoroloji haritalarıyla halka bildirirler.
6. Ulaşımda yol haritalarından yararlanılır.
7. Askeri alanda ve madencilikte haritalardan yararlanılır.
8. Turistler, gidecekleri yeri belirlemek ve gezmek için haritadan yararlanırlar.
9. Kara yolu ve demir yolu yapımı, tünel yapımı, ulaştırma ve sulama işlerinin planlanmasında haritalardan faydalanılır.
***Bütün haritalardan yararlanılarak alan ve uzunluk hesaplanabilir, konum ve yön bulunabilir. Fiziki
haritalardan (topoğrafya) ise yükselti ve eğim hesaplanabilir, yer şekilleri (vadi, tepe, çukur) belirlenebilir,
profil çıkarılabilir.
COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 22 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 22 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

İFADELERBir Türkiye fiziki harita için ölçek aşağıdaki gibi iseBir Türkiye fiziki haritasının ölçeği değiştikçe
1/25.0001/100.000
Ayrıntıyı gösterme gücüFazladırAzdırdeğişir
Hata payıAzFazladeğişir
Gerçek alanAynıAynı
değişmez
Ölçeğin paydasıküçükbüyükdeğişir
Yükselti değerleriAynıAynı
değişmez
Enlem ve boylam dereceleriAynıAynı
değişmez
Kağıt üzerinde kapladığı alanFazlaAzdırdeğişir

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 20 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 20 LİSE 9.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 1.SINIF



Ortadaki haritayı seçer. Çünkü bu haritada ölçek vardır. Yön oku ve renklerin ne anlama geldiğini gösteren açıklama bölümü (lejant) bulunur. Diğer haritalarda bu üç unsur bir arada yer almamıştır.

COĞRAFYA 9 DERS KİTABI
COĞRAFYA 9 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 9.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 1.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI