Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

ETKİNLİK SAYFA 146 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 146 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1.Yukarıda fotoğraflarda görülen Türklerin yaptığı mimari eserler, hangi
ülkelerde bulunmaktadır? Bu ülkelerin birbirleriyle coğrafi sınırları olup
olmadığını tespit ediniz.

Tac Mahal: Hindistan Şirdar Medresesi:Özbekistan Mostar Köprüsü:Bosna Hersek

Kavalalı Mehmet Ali Paşa Camii:Mısır Selimiye Camii:Türkiye

Bu ülkeler birbirine komşu değildir.

2.Fotoğraflarda Türklere ait mimari eserler görmektesiniz. Eserler arasında
mimari açıdan farklılık varsa bu farklılıkların oluşmasında hangi coğrafi ve
beşerî faktörler etkili olmuştur?

Farklılıklar vardır.Bu farklılıkların oluşmasında coğrafi şartlar ve yapıldığı
dönemdeki kültürel özellikler etkili olmuştur.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 145 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 145 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1.İpek Yolu, güzergâhıyla bağlantılı olarak Türk kültürünü nasıl etkilemiştir?

Türk kültürünün zenginleşmesini,hem doğu hem de batı uygarlıklarına ait
özelliklerin bizim kültürümüzde yer almasını ve bizim kültürümüzün diğer
kültürleri etkilemesini sağlamıştır.

İpek yolu da Türkler açısından önemli bir yer tutmaktadır. Türklerin temel geçim kaynaklarının hayvancılık ve kısıtlı imkânlarla tarım olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca dokumacılık ve madencilikte önemli bir yer tutmaktadır. Daha çok Türk kültüründe bu faktörler etkili olacaktı.

Ancak İpek yolunun denetimi elde tutulduğu sürece ticaret de Türkler için önemli bir geçim kaynağı olmuştur. Yine ticari faaliyetler sırasında diğer topluluklarla kültür alışverişi içerisinde bulunulmuş buda günümüz Türk kültürünün ortaya çıkmasında zenginleşmesinde etkilidir. Türklerin yarı göçebe yerleşim tarzından yerleşik hayata geçişleri ve yaşam tarzlarınında bu doğrultuda belirlenmesinde ipek yolu etkili bir faktördür.

2.İpek Yolu daha kuzeyden veya daha güneyden geçseydi Türk kültürüne etkisi
nasıl olurdu?

Kültürler arası etkileşim olmayacağı için Türk kültürü bu kadar zenginleşemezdi.Türkler ipek yolunun ortaya çıkardığı zenginliklerden faydalanamayacak doğu batı kültürü arasında ortaya çıkan kültürel etkileşimin içerisinde olamayacak göçebe hayata bağlı hayvancılık faaliyetleri etkisini koruyacaktı. Bu etkileşimlerden uzak olan Türk Kültürü daha sığ ve dışa kapalı bir özellik kazanacaktı.

3.İpek Yolu hangi Türk cumhuriyetlerinden geçmektedir?

Türkiye,Türkmenistan,Özbekistan,Kırgızistan,Doğu Türkistan, ve Tacikistan’dan geçmektedir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 144 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 144 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1.Türkler Orta Asya’dan hangi nedenlere bağlı olarak göç etmişlerdir?

Kuraklık ,İklim Değişikliği,Verimli Otlaklar Elde Etmek,Hızlı Nüfus Artışı, Şiddetli kışlar, Hayvan hastalıkları ve ölümleri, Geçim sıkıntısı,Dış baskılar (Çin ve Moğol),Türklerin kendi aralarındaki mücadeleler, Fetih arzusu

2.Eğer Türkler Orta Asya’da kalsalardı Türk kültürü bu kadar geniş coğrafyaya
yayılır mıydı?Neden?

Türkler Orta Asya’da kalsalardı Türk kültürü bu kadar geniş coğrafyaya
yayılamazdı.Çünkü Türklerin Orta Asya’dan göçü sonucu Türk Kültürü diğer
kültürlerle etkileşime girmiş ,zenginleşmiş ve çok geniş alalara yayılmıştır.

3.Türkler Orta Asya’da kalsalardı bugünkü Türk kültürünün özellikleri nasıl
olurdu?

Türkler Orta Asya’da kalsalardı Türk kültürü yeni kültürlerle tanışamayacağı
için etkileşim olmayacak ve Türk kültürü zenginleşemeyecek ve geniş alanlara
yayılamayacaktı.

Türkler Orta Asya’da kalmış olsaydı bu kadar geniş bir potansiyel zenginliğe sahip olamazdı. Çünkü sadece bulunduğu bölgedeki coğrafya şartlarından etkilenecek kültür öğelerini Orta Asya bölgesindeki yaşam koşulları belirleyecek ve çok fazla diğer kültürlerden etkilenemeyecek daha dar kapsamlı bir kültürel yapısı olacaktı. Orta Asya’da tarım koşulları elverişsiz olduğu için tarım daha geri planda yapılabildiği kadar küçükbaş hayvancılığa dayalı bir kültür oluşacaktı. Deniz etkisinden kapalı kalacak giyim tarzlarından, ekonomik faaliyetlerinde daha kısıtlı bir kültürel yapıya sahip olacaklardı. Yine dini yönden İslamiyet’le tanışamama durumu olabilir buda dinin kültüre etkisinde İslamiyet’i devre dışı bırakabilirdi.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 143 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 143 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1.Bu simgeler sizde Türk kültürü hakkında hangi düşünceleri çağrıştırıyor?

At göçebe yaşadıklarını ve savaşcı bir millet oldukları,Kahve misafirperver
olduklarını,Halı ve Ebru el sanatları ve güzel sanatların geliştiğini,Evler ise
mimarinin geliştiğini gösterir.

Fotoğrafların Türk Kültüründe çağrıştırdıkları:

  • Doğa ve Hayvan sevgisi
  • Geniş yapılı aile tipi
  • Hayvancılık ekonomisi
  • Başka kültürlerin etkisi
  • Karasal iklim şartlarının oluşturduğu, yaşam şekli
  • Göçebe ve yerleşik hayat izleri

2.Bu simgelerin Türk kültürünü en güzel şekilde temsil etmesinin sebepleri sizce
nelerdir? Belirtiniz.

Bizim kültürümüzle özdeşleşmesi,bu simgelerin en güzel örneklerinin bizim
ülkemizde yer alması ve bizim ülkemizden dünyaya yayılmasıdır.

Ayrıca yaşam alanı ve geçim kaynakları ile yaşam biçimleri hakkında en net bilgiler içerdiği için

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 142 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 142 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

1.Türk kültürünün yaşandığı bağımsız Türk devletlerini harita üzerinde
gösteriniz.

Türkmenistan, Azerbaycan,Özbekistan, Kazakistan,Tacikistan,Kırgızistan

2.Türklerin yaşadığı bölgelerde iklim şartları ve jeomorfolojik özellikler
kültürlerinin oluşumlarını nasıl etkilemiştir?

Türklerin yaşadığı bölgelerde iklim şartları ve jeomorfolojik özellikler
insanların yaşam tarzı,giyecekleri,yiyecekleri, örf ve adetleri ve hayatın her
alanını etkilemişlerdir.

3.Türklerin yaşadıkları bölge bir ada olsaydı kültür özellikleri nasıl olurdu?

Türklerin yaşadıkları bölge bir ada olsaydı komşu kültürler olmayacağı için
etkileşim olmayacak ve Türk kültürü zenginleşemeyecek ve geniş alanlara
yayılamayacaktı.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 141 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

DERS DIŞI ETKİNLİK SAYFA 141 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Türklerin Bin Yıllık Yolculuğu 600-1600 Sergisi İngiltere’de
“İngiltere’deki Kraliyet Sanat Akademisi’nde açılacak ‘Türklerin Bin Yıllık Yolculuğu 600-1600′ adlı serginin yoğun ilgi görmesi bekleniyor.
İslamiyet öncesi ve sonrası Türk kültürü konusunda bilgi verecek ilk büyük organizasyon olma niteliğini taşıyan sergi, 22 Ocakta açılacak.
Akademi, Türklerle ilgili ilk kapsamlı sergisinde aralarında New York’taki Metropolitan Müzesi, St. Petersburg’daki State (Steyt) Hermitage (Hörmiteyç) Müzesi, Paris’teki Louvre (Luvr) Müzesi ve özel koleksiyoncuların bulunduğu 11 ayrı ülkeden 37 ayrı kişi ve kurumdaki eserleri sanatseverlerin beğenisine sunacak.
Sergilenecek en önemli parçaların, Topkapı Sarayı Müzesi ve Türkiye’deki diğer kurumlardan getirilmesi bekleniyor.
Türkiye’den götürülecek eserler:
Mimar Sinan tarafından III. Murat’ın harem kapısı olarak tasarlanmış, 2,5 metre uzunluğundaki mozaikli ahşap kapı, XIII. yüzyıl Selçuklu Döneminden kalma ve günümüze kadar korunmuş 6 m’lik halı, el yazması eserler, Topkapı Sarayı Müzesinden çok değerli porselenler, kıymetli taşlarla süslü silahlar, miğferler, Fatih Sultan Mehmet’in günlüğü, II. Selim’in kaftanı
Sergi, Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Filiz Çağman, Sakıp Sabancı Müzesi Müdürü Nazan Ölçer, Harvard Üniversitesi İslam Sanatları Profesörü David Roxburgh (Deyvid Roksbörg) gibi çok sayıda bilim adamının ortak çalışması sonucu hazırlandı.
Sergi, 12 Nisana kadar görülebilecek.”
1.Yukarıda anlatılan “Türklerin Bin Yıllık Yolculuğu 600-1600″ adlı sergi ile ilgili araştırma yapınız.

Türkiye’den götürülen eserler:

* Mimar Sinan tarafından III. Murat’ın harem kapısı olarak tasarlanmış, 2.5 metre uzunluğundaki mozaikli ahşap kapı,
* 3′üncü yüzyıl Selçuklu döneminden kalma ve günümüze kadar korunmuş altı metrelik halı,
* El yazması eserler,
* Topkapı Sarayı Müzesi’nden çok değerli porselenler,
* Kıymetli taşlarla süslü silahlar,
* Miğferler,
* Fatih Sultan Mehmet’in günlüğü,
* II. Selim’in kaftanı.

Sergi, Topkapı Sarayı Müzesi Müdürü Filiz Çağman, Sakıp Sabancı Müzesi Müdürü Nazan Ölçer, Harvard Üniversitesi İslam Sanatları Profesörü David Roxburgh gibi çok sayıda bilim adamının ortak çalışması sonucu hazırlandı.
Bu Türkler de çok oluyor

Sergiyi gezen basın mensupları aynı ortak soruyu yönelttiler; Bu sergideki Türkler bizim bildiğimiz Türkler mi?` Londra`da Kraliyet Müzesi`nde cumartesi günü açılacak Türkler; Bin Yılın Yolculuğu sergisi dünya basınını adeta büyüledi.
Türkler sergisine 81 bin ziyaretçi

İngiltere`nin başkenti Londra`daki Royal Academy of Arts tarafından açılan ve Türklerin (600-1600) yılları arasındaki bin yıllık yolculuğunu anlatan `Turks` sergisini bugüne kadar toplam 81 bin kişi gezdi. Sergi kapsamında, Türk mimarisi, karakalem, yağlıboya çalışmalar, metal takı, kaftan ve halı örneklerine yer veriliyor. Sergiden seçmeler

2.Medyada çıkmış yazılı ve görsel malzemelerden oluşan bir pano oluşturunuz.

3.Burada bahsedilen ülkelerin birbirleriyle coğrafi sınırlarının olup olmadığını tespit ediniz.

4.Bu sergideki Türk kültürüne ait eserlerin pek çok farklı ülkede bulunmasının sebebi nedir? Belirtiniz.

Türklerin Orta Asya’dan çeşitli yönlere göç etmeleri, geniş bir coğrafi sahaya yayılmaları ve buralarda hakimiyet kurmalarıdır.
Türklerin hakimiyet kurdukları yerlerde, eserler meydana getirerek Türkleştirmeleri.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 140 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

KONUYA BAŞLARKEN SAYFA 140 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1.Yaşanılan yerin coğrafi şartları ile iklim arasında nasıl ilişki kurulabilir?

Yaşanılan yerdeki coğrafi şartlar (yeryüzü şekilleri , etrafındaki kara ve
denizler) iklimi etkiler.İklim ise bitki örtüsünü,su kaynaklarını ve toprak
özelliklerini ve etkiler.Bu etkileşim doğal olarak orada yaşayan insanların
yaşam tarzını yani kültürünü etkiler.

2.Fotoğraflara bakarak kültürü oluşturan unsurlar hakkında neler
söyleyebilirsiniz.

Bu fotoğraflara göre kültürü oluşturan unsurlar; giyim,kuşam,yiyecekler,oyunlar
ve yaşam tarzıdır.

3.Türkiye’ye ait fotoğrafla diğer ülkelere ait fotoğraflar arasında fark var
mıdır? Varsa bu farklılıkların oluşmasında sizce hangi coğrafi faktörler etkili olmuştur?

Vardır.Bu farklılığın nedenleri; coğrafi şartlar ile etkileşime girdiğimiz
kültürlerdir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

KÜLTÜR BÖLGELERİNİN OLUŞUMU VE TÜRK KÜLTÜRÜ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

KÜLTÜR BÖLGELERİNİN OLUŞUMU VE TÜRK KÜLTÜRÜ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Maddi (Somut) unsurlar: Coğrafi konum, Simgeler, Doğal ortam özellikleri, Su
özellikleri, Toprak özellikleri, İklim özellikleri

Manevi (Soyut) unsurlar: Din ve inançlar, Ahlak kuralları, Örf ve adetler,Dünya
görüşü, Komşu kültürler,Hukuk kuralları

* Kültürel coğrafya ülkelerin ve bölgelerin alışkanlık ve geleneklerinin, yeme
içme, giyim kuşam, müzik, mimari, din ve dil gibi özelliklerini yani
kültürlerini inceler.

Kültür;bir toplumun ortak yaşam tarzı yaşam tarzı hâline gelen değerler
bütünüdür.

*** Kültür dinamiktir. Her nesil miras olarak devraldığı kültürü değiştirir ve
geliştirir. Bir kültürün doğduğu yere o kültürün “kaynak alanı” yani “kültür
ocağı” denir.
TÜRK KÜLTÜRÜ

Çok geniş alanlara yayılmış Türk kültürü dünyanın en eski kültürlerinden
biridir.

***Türk kültürü Orta Asya’da ortaya çıkmıştır.

***Türk kültürünün ortaya çıktığı Orta Asya ÇİN , TİBET VE HİNT kültürlerine
komşudur.Bu kültürleri hem etkilemiş; hem de bu kültürlerden etkilenmiştir.

***Türklerin yaptıkları göçler sonucu Türk kültürü çok geniş alanlara
yayılmıştır.

***Türkler Anadolu’ya geldiklerinde İRAN-PERS ve YUNAN kültürleri ile komşu hale
gelmişlerdir. Bu kültürleri hem etkilemiş; hem de bu kültürlerden
etkilenmiştir.Bu etkileşim kültürümüzün ve diğer kültürlerin daha da
zenginleşmesini sağlamıştır.

***Türk Kültüründe Önemli Olan Yönler: Atı iyi
kullanmaları,kervansaray,han,hamam,cami,medrese,imaret,çeşme gibi tarihi
eserlerdir.Bu eserlerin örneklerini Çin-Moğolistan’dan başlayarak Bosna-Hersek
ve Macaristan’a kadar uzanan alanda görmek mümkündür.

***Türklerin farklı kültür bölgelerine komşu olmaları,Türk göçleri,Türklerin
İslamiyet’i seçmesi ve Türklerin daha önceki inançları Türk kültürünün
gelişimini ve geniş alanlara yayılmasını sağlamıştır.

***Türk devlet sistemi,Türk hukuk sistemi ve Türk askeri sistemi tüm diğer dünya
kültür ve uygarlıklarını etkilemiştir.İlk kumaşı kullanan, ilk kağıt parayı
basan , atı ilk evcilleştiren ,şehirler kuran ve modern tarım yöntemleri
kullanan modern tarım yöntemleri kullanan kültür Türk Kültürüdür. Türk kültürü
farklı kültürlere ve inançlara sahip, farklı dilleri konuşan birçok milleti aynı
bayrak altında ve büyük bir hoşgörü çerçevesinde, sevgi ve saygı hudutları
içinde yaşatabilmiş yegane kültürdür.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

4.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 137-138 DOĞRU-YANLIŞ SORULARI LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

4.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 137-138 DOĞRU-YANLIŞ SORULARI LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanına D, yanlış olanların yanına Y harfini yazınız.

1.İklim ülkemizin her yerinde ekonomik faaliyetleri olumsuz yönde etkiler.(Y)

2.Ülkemizde nüfusun sektörel dağılımı ile millî gelirin sektörel dağılımı arasında bir paralellik vardır.(Y)

3.Yer şekilleri ülkemizin kuzeybatısında ekonomik faaliyetleri olumlu yönde etkilerken doğusunda ise olumsuz yönde etkilemektedir. (D)

4.Ülkemizde 1962 yılından sonra beş yıllık kalkınma planlarının uygulanması ülkemizin ekonomik kalkınmasını olumlu yönde etkilemiştir.(D)

5.Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında devletçilik politikasının uygulanması ülkemizdeki ekonomik kalkınmayı olumlu yönde etkilemiştir.(D)

6.Etkili arazi kullanım ilkelerinin göz önünde bulundurulması çevresel problemler doğurur.(Y)

7.Türkiye’de yanlış kullanılan arazi miktarı yaklaşık altı milyon hektar civarındadır.(D)

8.Alüvyal ovalar yerleşim amaçlı kullanılmalıdır.(Y)

9.Mukavemetli eski araziler tarım amaçlı kullanılmalıdır.(Y)

10.Türkiye’deki tarımda en büyük sorun yeteri miktarda makine kullanılmamasıdır.(Y)

11.İpek böcekçiliği, suni ipeğin kullanılması ile son yıllarda gerileme göstermiştir.(D)

12.Pazar imkânları ülkemizde tarımsal faaliyetlerin dağılımında en büyük etkendir.(Y)

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

4.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 137-138 BOŞLUK DOLDURMA SORULARI LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

4.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 137-138 BOŞLUK DOLDURMA SORULARI LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle tamamlayınız.

1.Akdeniz’in kıyı kesiminde İKLİM koşullarının uygun olması buralarda tarımsal faaliyetlerinin gelişmesini sağlamıştır.

2.Arazi yetenek sınıflandırılmasında birinci sınıf araziler TARIM için kullanılmalıdır.

3.Türkiye’de ham maddesi bulunduğu hâlde enerji üretimi yapılmayan enerji kaynağı NÜKLEER ENERJİ dir.

4.Türkiye’ de taş kömürü ile çalışan tek santral ÇATALAĞZI (ZONGULDAK)da bulunur.

5.Demir-çelik endüstrisinin özellikle batı Karadeniz’de gelişmesinin nedeni ENERJİ (TAŞ KÖMÜRÜ) dir.

6.Krom ÇELİĞE SERTLİK VERMEK, MERMİ GEMİ UÇAK, OTOBÜS ,VAGON AYDINLATMA SİSTEMLERİ alanlarında kullanılır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI