Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

ÜLKEMİZDE SELLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ÜLKEMİZDE SELLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF
SELLER
Ülkemizde depremlerden sonra en büyük ekonomik kayıplara neden olan doğal
afetler Sel ve Taşkınlardır.Sel, bir bölgede toprağı belirli bir süre için
tamamen veya kısmen su altında bırakan; ani, büyük ve düzensiz su akıntılarına
verilen isimdir.Bir akarsu veya deniz, göl gibi büyük su kitleleri kimi zaman
fazlasıyla suyla yüklenir, bunun sonucunda taşarak yatağından çıkar ve “sel” adı
verilen bir doğal felakete neden olur.

Sel ve Taşkınların Nedenleri:

1.Yağış Miktarı ve Özelliği

2.Bitki Örtüsü (doğal bitki örtüsünün tahribatı,orman ve meraların tahrip
edilmesi)

3.Yanlış Arazi Kullanımı (çarpık şehirleşme, sel ve dere yataklarındaki
yapılaşma yada su akışının engellenmesi,dere yataklarına çöp ve moloz
dökülmesi,dere yataklarının yol haline getirilmesi ve daraltılması)

4.Jeomorfolojik Özellikler

a)Yükselti b)Eğim c)Bakı

5.Drenaj Özelliği

a)Yatak Özellikleri b)Drenaj sistemi

***Sel ve taşkınların meydana gelmesinde özellikle Yanlış Arazi kullanımının
önemi son derece büyüktür.Yağışın fazla ve yapılaşmanın yaygın olduğu kıyı
bölgelerimizde(özellikle Karadeniz bölgesi) Sel ve Taşkınlar en fazla ekonomik
hasara neden olan doğal afetlerden biridir.

İzmir, Bartın, Hatay, Gaziantep ve Trabzon’da meydana gelen seller, 100 milyon
doların üzerine kayıp yaratmıştır.

***Türkiye’de kışın görülen seller cephesel ve orografik yağışlarla ilgili iken
yaz aylarında görülen seller ise konveksiyonel yağışlarla ilgilidir.İlkbahar
selleri ise kar erimeleri sonucunda meydana gelmektedir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 125 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 125 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

1900-2006 yılları arasında Türkiye’de meydana gelen ve büyüklüğü(M) 6,0-7,9 arası olan depremlerin dağılışı haritası ve oluş sıklıkları grafiği

Yukarıdaki tablo, grafik ve haritalardan yararlanarak ;
1.Depremlerin dağılış özellikleri hakkında fikir yürütünüz.

Türkiye’de Depremlerin Dağılışı:

Türkiye deprem haritası incelendiğinde Türkiye’nin büyük bir bölümünde şiddetli depremlerin olduğu görülmektedir.

Özellikle Kuzey Anadolu Fay Kuşağı, Batı Anadolu Fay Kuşağı, Doğu Anadolu Fay Kuşağı ve yakın çevresinde büyük depremler olmuştur.

2.Harita 2’yi dikkate alarak Türkiye’nin deprem bölgelerini yüzey şekilleri ile ilişkilendiriniz. Ulaştığınız sonuçları sınıfta tartışarak yorumlayınız.

Fay hatları dağlar ile çöküntü alanlarının kesiştiği yerlerden geçmektedir. Dolayısı ile dağların uzanışı ile fayların uzanışı paralellik göstermektedir. Türkiye’deki Dağlar ile fay hatları genel olarak doğu-batı uzanışlıdır.

Türkiye’nin 1.derece aktif fayları Kuzey Anadolu Dağları, Batı Anadolu Dağları ve Güneydoğu Toros dağlarına paralel uzanmaktadır.

3.Ülkemizin her yerinde aynı büyüklükte ve sıklıkta depremler meydana gelmez. Bunun nedenini söyleyiniz

Fayların türü ve fayların uzunluğu her yerde farklı şiddette deprem üretmektedir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 124 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 124 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Aşağıdaki harita ve grafiklerden hareketle;
Nüfusumuzun büyük çoğunluğunun birinci derece deprem bölgesi üzerinde yaşamasının nedenleri ve sonuçları hakkında fikir yürütünüz.

Deprem-Nüfuslanma-Topraklar arasındaki ilişki;

İnsanlar için en uygun toprakların % 70 i 1 ve 2. derece deprem sahalarında yer almaktadır. Bu nedenle nüfusumuzun % 70 den fazlası deprem tehlikesinin en yüksek olduğu 1. ve 2. deprem kuşakları üzerinde toplanmasına neden olmuştur.

1. ve 2. derece en şiddetli depremlerin meydana geldiği yerler, verimli topraklar, engebesiz düz araziler, zemin yapısı gevşek dolgu alüviyal arazilerdir. Bu tür araziler ise insanların yaşamına en uygun yerlerdir. Örneğin sanayi tesislerimizin % 90 ı bu tür arazilerde kurulmuştur. Dolayısı ile deprem riski çok yüksek olan bu tür arazilerden fazlaca yararlanma zorunluluğu vardır. Yapılacak tek şey depremle yaşamasını öğrenmek, depreme uygun yapılaşmayı sağlamaktır. Çünkü “deprem öldürmez, binalar öldürür”

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

TÜRKİYE’DE DEPREMLER VE FAY KUŞAKLARI LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

TÜRKİYE’DE DEPREMLER VE FAY KUŞAKLARI LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF
DEPREMLER:

Depremlerin Oluşumunda Etkili Olan faktör Tektonik yapıdır.Tektonik yapısında
deprem üreten ve uzun ve aktif fay hatları bulunan ülkelerde depremler yaygın
olarak görülür.

Ülkemiz dünyanın en önemli deprem kuşaklarından biri olan Alp-Himalaya deprem
kuşağı üzerinde yer almaktadır.Ülkemiz Afrika ve Arabistan levhası ile Avrasya
levhalarının sınırında yer almaktadır ve Arabistan levhası kuzeye doğru her yıl
23 mm hareket etmektedir.Oluşan sıkışma ve gerilimler depremleri meydana
getirmektedir.Bu nedenle ülkemizde fay atları bulunmakta, depremler olmakta ve
jeotermal kaynaklar ülkemizde yaygın olarak görülmektedir.

Ülkemizdeki Fay Kuşakları:

Kuzey Anadolu Fay Kuşağı:Yurdumuzda en yıkıcı depremler bu kuşak üzerinde
meydana gelmektedir.Saros körfezinden başlayan bu hat ,Marmara Denizi’nin
Kuzeyi,İzmit körfezi,Adapazarı,Düzce, Bolu,Merzifon,;Suluova,Erbaa,Niksar,Kelkit
Vadisi,Erzincan,Erzurum, Varto ve Van üzerinden geçer.

Batı Anadolu Horst-Graben Sistemi:Ege bölgesindeki depremler bu sistem üzerinde
meydana gelmektedir.

Doğu Anadolu Fay Kuşağı:Kızıl Deniz-Gor çukurluğu hattında kuzeye doğru devam
eden fay Antakya,Kahraman Maraş,Adıyaman,
Malatya,Elazığ,Bingöl,Varto(Muş),Bitlis,Karlıova(Bingöl), güzergahını takip
ederek Kuzey Anadolu fay hattı ile birleşmektedir.

Ülkemizin büyük bir kısmı deprem tehlikesi altındadır.

***Deprem tehlikesinin en az olduğu alanlar Tuz Gölü’nün Güneyi,Konya Ovası ve
Taşeli Yarım Adasıdır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 120 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 120 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Yukarıda yurdumuzun değişik yerlerinde meydana gelen doğal afetlerle ilgili fotoğraflar verilmiştir. Bu fotoğraflardan ve ön bilgilerinizden yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
1.Doğal afetlerden hangisi ya da hangileri yaşadığınız yer veya bölgede meydana gelmiştir?

Türkiye’de görülen önemli doğal afetler ve nedenleri kısaca aşağıya çıkartılmıştır. Kendi yörenize uyarlayarak kullanabilirsiniz.

Türkiye’de görülen Doğal Afetler:

Deprem, Heyelan, Sel ve Taşkın, Yangın, Çığ

2.Yaşadığınız yerin hangi özellikleri bu afetlerin meydana gelmesinde etkili olmuştur?

Doğal Afetlerin Sebepleri:

a)Deprem: Aktif fay hatlarının bulunması. Depremin şiddeti fayın özelliği ve uzunluğuna bağlıdır.

b)Heyelan: Yamaç dengesinin bozulması, yamaçlarda yapılan çalışmalar, bitki örtüsünün tahrip edilmesi.

c)Sel ve Taşkınlar: Akarsu yatak kapasitesi üzerinde yağış olması, alt yapı yetersizliği, arazinin hatalı kullanılması, bitki örtüsünün tahrip edilmesi, drenaj sisteminin yetersizliği

d)Yangın: Aşırı sıcaklıklar, şiddetli kuraklık, yıldırım düşmesi, şiddetli rüzgârlar. İnsan kaynaklı olarak ( ihmal, dikkatsizlik, kaza, kasıt)

e)Çığ: Bitki örtüsünün olmaması, kuvvetli eğim, çok kar yağışı, arazi eğim dengesinin bozulması, insan faaliyetleri (ulaşım, dağcılık, turizm vs.)

3.Bu afetlerin yakın çevrenize etkileri nasıl olmuştur?

Afetlerin Etkileri:

Afetlerin etkileri iki ana grupta toplanabilir. Maddi hasar, Manevi hasar.

Manevi hasar olarak; İnsan kaybı, Yaralanmalar, Moral bozukluğu, psikolojik sorunlar, sakatlanmalar vs.

Maddi hasar olarak; Evlerin, yolların, havaalanlarının, limanların, fabrikaların, ormanların, Hayvanların, Tarımsal alanların, Toprakların vb kaybedilmesi.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

TÜRKİYE’DE DOĞAL AFETLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

TÜRKİYE’DE DOĞAL AFETLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Doğal afet, can ve mal kaybına yol açan doğal olaylardır. Afetin ilk özelliği
doğal olması, ikincisi can ve mal kaybına neden olması bir diğeri çok kısa
zamanda meydana gelmesi ve son olarak da başladıktan sonra insanlar tarafından
engellenememesidir.

Doğa olaylarının afete dönüşmesinde etkili olan faktörler şunlardır:

1.Ülkemizin jeolojik özellikleri

2.Ülkemizin jeomorfolojik özellikleri

3.Ülkemizin meteorolojik özellikleri

4.Göç alan yerleşmelerin plansız kentleşmesi

5.Tarıma elverişli düzlüklerin yerleşme ve sanayi alanlarına dönüştürülmesi

6.Ekolojik dengenin bozulmasıdır.

Türkiye’deki doğal afetlerin yüzde 61′ini deprem, yüzde 15′ini heyelan, yüzde
14′ünü sel, yüzde 5′ini kaya düşmesi, yüzde 4′ünü yangın, yüzde 1′ini çığ
oluşturuyor.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 118 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 118 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Harita 2’den ve ön bilgilerinizden yararlanarak aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1.Sanayi sektöründeki çeşitliliğin en fazla olduğu yerler nerelerdir? Neden?

Marmara Bölgesinde: İstanbul, İzmit, Adapazarı, Bursa
Ege Bölgesinde: İzmir, Denizli, Aydın, Manisa
İç Anadolu Bölgesinde: Ankara, Eskişehir, Konya, Kayseri
Akdeniz Bölgesinde: Adana, Mersin, Kahramanmaraş, İskenderun
Güneydoğu Anadolu Bölgesinde: Gaziantep
Karadeniz Bölgesinde: Samsun, Zonguldak, Karabük
Doğu Anadolu Bölgesinde: Erzurum, Elazığ

Türkiye’de sanayinin geliştiği yerlerde sanayinin gelişme nedenleri:

Nüfusun Kalabalık olması; Pazarlama kolaylığı ve İşgücü temin kolaylığı

Ulaşım Kolaylığı; hammadde ve mamul maddelerin kolaylıkla taşınabileceği her türlü taşıma imkânlarının varlığı.

İklim şartlarının uygunluğu (özellikle kıyı bölgelerdeki yoğunlaşmada iklim şartlarının uygunluğu önemli bir etkendir)

2.En yaygın olan sanayi sektörü hangisidir? Neden?

Türkiye’de en yaygın sanayi kolu: Gıda Sanayi

Sebebi: Hammaddesinin her yerde bol miktarda bulunması ve insanların temel besin ürünleri olduğu için gıda ürünlerine talebin fazla olması.

Gıda sanayisinin kuruluş yeri genel olarak hammaddeye bağlıdır. Örneğin; et ve süt ürünleri üretim yerlerinde işlenmeli, uzak mesafelere taşınıp işlenmesi üründe bozumalara sebep olur.

3.Ülkemizin kıyıları ile iç kesimlerinde bulunan sanayi sektörlerinin farklılığı hakkında neler söyleyebilirsiniz? Bunun nedenleri nelerdir?

Kıyı ve İç Bölgelerin sanayi durumlarının karşılaştırılması:

Kıyı bölgeler sanayi faaliyetleri bakımından daha zengindir. Kıyı bölgeler sanayi faaliyetleri için daha uygun şartlara sahiptirler. Özellikle ılıman iklim şartları ve ulaşım kolaylığı kıyı bölgelerde sanayinin daha çok gelişmesini sağlamaktadır.

4.Şeker sanayisinin ülkemizde çok yaygın olarak bulunmasının nedeni nedir?

Şeker Fabrikalarının her yerde yaygın olmasının sebebi:

Şeker fabrikalarının hammaddesi olan şekerpancarının uzak mesafelere taşınmasının ekonomik olmaması (yükte ağır, pahada hafif hammadde) ve kısa sürede işlenmek zorunda olması nedeniyle, şeker fabrikalarının şekerpancarı üretim yerlerinin yakınlarına yapılmasını gerektirmiştir. Bu da her yerde şeker fabrikasının yaygın olarak kurulmasını sağlamıştır.

5.Tüm bölgelerimiz orman bakımından zengin değildir. Buna rağmen orman ürünleri sanayisinin ülkemiz genelinde yaygın olmasının sebebi nedir?

Orman ürünleri sanayisinin orman olmayan yerlerde de kurulmasının sebebi:

Orman ürünleri hammaddesinin kolay taşındığı için her yerde fabrikası kurulabilir. İç bölgelerde tüketim yerlerine yakınlık nedeniyle orman ürünleri sanayisi kolaylıkla gelişmektedir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 117 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 117 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Yukarıdaki tablodan yararlanarak harita üzerine illerin sahip olduğu OSB adetlerini yazınız veya aynı OSB adedine sahip olanları aynı renge boyayınız. Buna göre:

1.Sanayi, ülkemizde daha çok hangi yörelerimizde yoğunlaşmıştır? Bunun nedenlerini tartışınız.

Marmara Bölgesinde: İstanbul, İzmit, Adapazarı, Bursa
Ege Bölgesinde: İzmir, Denizli, Aydın, Manisa
İç Anadolu Bölgesinde: Ankara, Eskişehir, Konya, Kayseri
Akdeniz Bölgesinde: Adana, Mersin, Kahramanmaraş, İskenderun
Güneydoğu Anadolu Bölgesinde: Gaziantep
Karadeniz Bölgesinde: Samsun, Zonguldak, Karabük
Doğu Anadolu Bölgesinde: Erzurum, Elazığ

Türkiye’de sanayinin geliştiği yerlerde sanayinin gelişme nedenleri:

Nüfusun Kalabalık olması; Pazarlama kolaylığı ve İşgücü temin kolaylığı

Ulaşım Kolaylığı; hammadde ve mamul maddelerin kolaylıkla taşınabileceği her türlü taşıma imkânlarının varlığı.

İklim şartlarının uygunluğu (özellikle kıyı bölgelerdeki yoğunlaşmada iklim şartlarının uygunluğu önemli bir etkendir)

2.Sanayi bakımından en geri kalmış yörelerimiz nerelerdir? Bunun nedenlerini tartışınız.

KASTAMONU, SİNOP, DOĞU ANADOLU BÖLGESİ, DOĞU KARADENİZ BÖLÜMÜ

NEDENLERİ:

ULAŞIMIN GELİŞMEMİŞ OLMASI

ÖNEMLİ HAMMADDE VE PAZAR ALANLARINA UZAK OLMALARI

YER ŞEKİLLERİNİN ENGEBELİ OLMASI

OLUMSUZ İKLİM ŞARTLARI

SERMAYE YETERSİZLİĞİ

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

TÜRKİYE’DE ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

TÜRKİYE’DE ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF
Sınırları parsellenmiş arazi parçalarının gerek altyapı hizmetleriyle ve
ihtiyaca göre tayin edilecek sosyal tesisler ve teknoparklar ile donatılıp
planlı bir şekilde ve belirli sistemler dahilinde küçük ve orta ölçekli imalat
sanayi türleri için tahsis edilmesiyle oluşturulan mal ve hizmet üretim
bölgelerine organize sanayi bölgeleri denir.Ülkemizde 100 civarında organize
sanayi bölgesi bulunmaktadır.
*Çevreye duyarlı düzenli kentleşmeyi sağlamak,üretim faaliyetlerinin verimli
yürütülmesini sağlamak,sanayi tesislerini bir araya toplayarak işlem
maliyetlerini düşürmek Organize sanayi bölgelerinin temel amaçlarıdır.
COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK SAYFA 116 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK SAYFA 116 LİSE 3 COĞRAFYA 11.SINIF KİTABI LİSE 3.SINIF

Aşağıdaki haritada yer alan numaralandırılmış alanlarda hangi sanayi faaliyetleri hangi neden ya da nedenlere bağlı olarak gelişmiştir? Defterinize yazınız.

Şehir

Hangi Sanayi Faaliyetleri

Neden

İstanbul

Makine, gemi, cam, otomotiv, mobilya, gıda, giyim, tekstil, kimya, deri, meşrubat, yedek parça

Ulaşım kolaylığı, pazara yakınlık, işgücü varlığı, sermaye varlığı

İzmit

Kağıt, kimya, plastik, rafineri, otomotiv, mobilya

Ulaşım, Pazar, sermaye

Bursa

Tekstil, otomotiv, gıda, elektronik, lastik, kimya

Hammadde, ulaşım, Pazar, işgücü

İzmir

Tekstil, giyim, otomotiv, gıda, mobilya, dokuma, toprak ve çimento

Hammadde, enerji, ulaşım, Pazar, sermaye

Eskişehir

Seramik, makine, yedekparça, şeker, gıda, elektronik

Hammadde, ulaşım

Zonguldak

Metal, demir-çelik, toprak ve çimento

Hammadde, enerji, ulaşım

Karabük

Demir-çelik

Enerji

Ankara

Gıda, şeker, çimento, mobilya, plastik, kimya, tekstil

Ulaşım, Pazar, sermaye, işgücü

Konya

Gıda, şeker, çimento, giyim, tekstil

Hammadde, ulaşım, Pazar,

Kayseri

Mobilya, şeker, makine ekipmanı, meşrubat, gıda, giyim, kimya

Hammadde, ulaşım, işgücü, Pazar

Mersin

Metal, tekstil, giyim, plastik, kimya, gıda

Ulaşım, hammadde

Adana

Tekstil, giyim, otomotiv, lastik, elektronik

Hammadde, ulaşım, Pazar

İskenderun

Demir-çelik

Ulaşım

Samsun

Sigara, metal, şeker, giyim, makine ekipmanı, toprak ve çimento

Hammadde, ulaşım, Pazar

Gaziantep

Plastik, metal, tekstil, mobilya,

Ulaşım, Pazar

Rize

Çay, orman ürünleri ve mobilya

Hammadde

Erzurum

Gıda, çimento, şeker, deri

Hammadde


COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI