Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Tarih boyunca dünya nüfusunun çoğunluğu kırsal alanlarda yaşamıştır. Beş bin yıldan beri var olan ve Sanayi İnkılâbından itibaren hem büyüklük hem sayıca hızlı bir büyüme içine giren yerleşmeler şehirleri oluşturmuştur. İlk şehirlerin ortaya çıkışı ve yeryüzünde şehirleşme hareketlerinin başlangıcı eski olmasına karşın şehirleşme yavaş yavaş gerçekleşmiştir ve günümüzde de devam etmektedir.

Dünyadaki ilk şehir yerleşmeleri Mısır, Hindistan ve Güneydoğu Asya’nın akarsu vadilerinde tarımın gelişmesiyle belirmeye başlamıştır. Verimli tarım arazileri ve akarsu vadileri şehirlerin kurulmasında tercih edilen yerler olmuştur.

İngiltere’de ortaya çıkan Sanayi İnkılâbı (1848) modern şehirleşme sürecini hızlandıran önemli bir dönüm noktası olmuştur.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

NÜFUS POLİTİKALARI SONUÇ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

NÜFUS POLİTİKALARI SONUÇ LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF



Gelişmiş Ülkeler de doğumlar ve nüfus artış hızı düşüktür.Bu ülkeler nüfus artışı özendirici yönde çalışmalarda bulunmaktadır;Avrupa ülkeleri(Almanya,Fransa,İngiltere,Belçika,Hollanda,İtalya,İspanya), A.B.D,Kanada,Japonya

Gelişmemiş Ülkeler de doğumlar ve nüfus artış hızı yüksektir.Bu ülkeler nüfus artışını azaltıcı yönde çalışmalarda bulunmaktadır;Afrika ülkeleri(Nijerya,Mısır,Zaire,Zambiya, Sudan), Hindistan,Çin,Endonezya,Brezilya,Afganistan

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK sayfa 36 2 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK sayfa 36 2 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Aşağıdaki tabloda nüfus politikalarının olumlu ve olumsuz yönleri ile ilgili boş bırakılan bölümleri örnektekine uygun ifadelerle doldurunuz.

NÜFUS POLİTİKALARI

Nüfus Artış Hızının Düşmesinin

Olumlu Sonuçları

Anne ve bebeklerin sağlık düzeylerinin yükselmesi

Kişi başına düşen gelirin artması

Eğitim ve sağlık hizmetlerinin gelişmesi

İşsizliğin azalması

Köyden kente göçün azalması

Sosyal sorunların azalması

Tasarrufların artması

Tüketimin azalması

Doğal kaynakların tüketiminin azalması

Devletin giderlerinin azalması

Ülke kalkınmasına daha fazla kaynak ayrılabilmesi

Olumsuz Sonuçları

Cinsiyet dengesizliği

Yaşlı nüfus oranının artması(Bağımlı nüfus oranının artması)

Genç ve eğitilebilir nüfus oranının azalması

Aktif(çalışan ve çalışabilecek) nüfus oranının azalması

Ülkenin savunma gücünün azalması

Sosyal güvenlik sisteminde sorunları ortaya çıkması

Nüfus Artış Hızının Yükselmesinin

Olumlu Sonuçları

Üretimin artması

Ülkenin savunma gücünün artması

Aktif(çalışan ve çalışabilecek) nüfus oranının artması

Genç ve eğitilebilir nüfus oranının artması

Olumsuz Sonuçları

Tasarrufların azalması

Anne ve bebeklerin sağlık düzeylerinin düşmesi

Kişi başına düşen gelirin azalması

Eğitim ve sağlık hizmetlerinin yetmemesi

İşsizliğin artması

Köyden kente göçün artması

Sosyal sorunların artması

Doğal kaynakların tüketiminin artması

Devletin giderlerinin artması

Ülke kalkınmasına daha az kaynak ayrılabilmesi

Dengesiz beslenme sorunun ortaya çıkması.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

2. Nüfus Politikalarının Olumlu ve Olumsuz Yönleri LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

2. Nüfus Politikalarının Olumlu ve Olumsuz Yönleri LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Günümüzde gelişmekte olan ülkelerde nüfus artış hızının düşürülememesinin, bu ülkelerin iktisadi gelişmelerini sekteye uğratacağı görüşü hâkimdir. Bununla birlikte gelişmiş ülkelerde de nüfus artış hızının minimum düzeye inmesinin, hatta durma noktasına gelmesinin birçok probleme kaynak teşkil edeceği savunulmaktadır. Bu nedenle ülkeler, nüfus politikaları ile nüfusu kontrol altına alma girişimlerinde bulunmaktadır.Fakat bu politikalar fazla başarılı olamamaktadır.Doğum oranları ve nüfus artış hızı ülkelerin gelişmişlik düzeyleri ile yakından ilgilidir.Gelişmiş ülkelerde doğum oranlarının düşük olmasının nedenleri: sanayileşme ve kentleşme,kadının çalışma hayatındaki yerini alması,eğitim düzeyinin artması,refah düzeyinin artması,doğum kontrolü ve evliliklerin geç yaşlarda yapılmasıdır. Gelişmemiş ya da gelişmekte olan ülkelerde doğum oranları yüksektir.Doğum oranlarının yüksek olmasının nedenleri: sanayileşme ve kentleşmenin gerçekleşmemiş olması, nüfusun büyük bir kesiminin kırsal kesimde yaşaması ve bu alanlarda insan gücüne ihtiyaç duyulması,kadının çalışma hayatındaki yerini almamış olması ,eğitim düzeyinin düşük olması,refah düzeyinin düşük olması,doğum kontrolünün yapılmaması ve evliliklerin genç yaşlarda yapılmasıdır.Ülkelerin gelişmişlik düzeyleri arttıkça doğum oranları ve nüfus artış hızı da kendiliğinden azalmaktadır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK sayfa 36 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK sayfa 36 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

“Nüfus kontrolü bizim tüm sorunlarımızı çözümlemez ama öteki sorunlarımız da bunsuz çözümlenemez”.

Nehru 1959 (Dönemin Hindistan Başbakanı).

Yukarıdaki ifadeyi nüfus politikaları çerçevesinde yorumlayarak düşüncelerinizi defterinize kompozisyon şeklinde yazınız.

Bir ülkede, nüfus politikaları uygulanmadan önceki (A) ve uygulandıktan sonraki (B) durum

karikatürize edilerek gösterilmiştir. Buradan hareketle uygulanan politikanın sonucunu nüfus politikası

ve ekonomi çerçevesinde yorumlayınız.

Nüfus kontrolü ile birlikte kişi başına düşen milli gelir artar,eğitim ve sağlık hizmetleri gelişir,işsizlik azalır,köyden kente göç azalır,sosyal sorunlar azalır,tasarruflar artar,tüketim azalır,doğal kaynakların tüketimi azalır,devletin giderleri azalır ve ülke kalkınmasına daha fazla kaynak ayrılabilir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK sayfa 35 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK sayfa 35 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

1950 yılından bu yana Fransa’nın nüfusunda kaydedilen gelişmeler verilmiştir. Buradan hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1.Fransa’nın nüfusu hangi dönemler arasında en fazla artışı göstermiştir?

1960-1969 yılları arasında

2.Nüfusun değişiminde göçlerin etkisi nasıl olmuştur?

Nüfusun değişiminde göçler nüfus artışını hızlandırıcı bir etkide bulunmuştur.

Tablo incelendiğin de son yıllarda göçlerin nüfus artışına katkısı %20 dolayındadır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

c. Fransa LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

c. Fransa LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Günümüzde Avrupa ülkeleri en düşük nüfus artış oranına sahiptir. Nüfuslarını artırmak için değişik politikalar uygulamaktadırlar. Fransa da bu ülkelerden biridir.

Aşağıdaki grafik incelendiğinde Fransa’da nüfus artış hızının belli dönemlerde azaldığı görülmektedir. Özellikle I ve II. Dünya Savaşları sırasında nüfus artış oranı düşmüştür. “Nüfus patlaması” denen ve hızlı ekonomik gelişme dönemi olan 1950-1975 yılları arasında nüfus hızla artmıştır. Ancak 1975′ten sonra nüfus artışı gözle görülür bir şekilde yavaşlamıştır. Fransa, bu durumun getireceği olumsuz sonuçları engellemek için 1985 yılında ailelerin daha fazla çocuk sahibi olmaları yönünde afişlerle kampanya başlatmış ayrıca yabancı işçi göçüne izin vermiştir.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

b. Çin LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

b. Çin LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Çin, dünyanın en fazla nüfusa sahip ülkesi olduğu için demografik yapısı önemlidir.

1950′li yıllara kadar Çin hükümeti nüfusu güç olarak gördüğü için yayılma politikası uyguluyordu. Nüfus artış hızı planlanandan daha yüksek çıktığı için 1979′da, resmen ilan edilmeyen tek çocuk siyaseti izlenmeye başlanmıştır. Çin’de kırsal kesimde yaşayıp tek erkek çocuğu veya iki kız çocuğu olan ailelere anne, baba 60 yaşını geçtiklerinde yılda 75 dolara denk gelecek bir maaş bağlanmaktadır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK Sayfa 34 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK Sayfa 34 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Aşağıdaki tabloda Japonya’nın yıllara göre yaş grubu dağılımı verilmiştir. Buradan hareketle Japonya’nın ileride ne gibi sorunlarla karşılaşabileceğini nedenleriyle birlikte söyleyiniz.

Yaşlı nüfus oranı artarken genç nüfus oranı azalmaktadır.Bu durum aktif nüfus oranının azalmasına ve bağımlı nüfus oranının artmasına, çalışacak üretecek insan sayısının azalmasına,sosyal güvelik siteminin çökmesine yol açacaktır.İleride nüfusun hızlı bir şekilde azalması sorunu ortaya çıkacaktır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

ETKİNLİK sayfa 33 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

ETKİNLİK sayfa 33 LİSE 11.SINIF COĞRAFYA KİTABI LİSE 3.SINIF

Yukarıdaki grafikte Japonya’nın 2005 yılına kadar belirlenmiş ve 2100 yılına kadar tahminî nüfusu verilmiştir. Buradan hareketle aşağıdaki soruları cevaplandırınız.

1.1970 yılında Japonya’nın nüfusu ne kadardır?

90 milyon

2.Hangi yıldan itibaren nüfus artış hızında düşüş eğilimi tahmin edilmektedir? Bu düşüşün ardındaki sebepler hakkında neler söyleyebilirsiniz?

2020 yılından itibaren nüfus artış hızında düşüş eğilimi tahmin edilmektedir.Bu durumun nedeni doğum oranının azalmasıdır.Nüfus artış hızı ve doğum oranının düşmesinin temel nedeni Japonya’nın gelişmiş bir ülke olmasıdır.Gelişmiş ülkelerde doğum oranları ve nüfus artış hızı düşüktür.doğum oranlarının düşük olmasının nedenleri: sanayileşme ve kentleşme,kadının çalışma hayatındaki yerini alması,eğitim düzeyinin artması,refah düzeyinin artması,doğum kontrolü ve evliliklerin geç yaşlarda yapılmasıdır.

3.1920 yılından günümüze kadar olan zaman aralığındaki nüfusun değişimini yorumlayınız.

1920′den itibaren nüfus hızlı bir şekilde artmış,1940-1945 yılları arasındaki 2. Dünya savaşı nedeniyle nüfus azalmış,1980′e kadar nüfus hızlı bir şekilde artmış,1980′den sonra nüfus artmaya devam etmiş fakat nüfus artış hızı iyice azalmıştır.

COĞRAFYA 11 DERS KİTABI
COĞRAFYA 11 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 11.SINIF ÖDEVİ
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 3.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI