Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

DÜNYANIN EKSTREMLERİ Sıra dışı Doğa Olayları (Aşırı sıcak, soğuk, fırtına, şiddetli rüzgâr, volkanizma, kuraklık, heyelan)

1-DÜNYANIN EKSTREMLERİ

Sıra dışı Doğa Olayları (Aşırı sıcak, soğuk, fırtına, şiddetli rüzgâr, volkanizma, kuraklık, heyelan)


2007'de dünya rekor seviyede ekstrem hava olayları ile karşılaştı.BM'in hava durumu ajansı, yıl başından bu yana, dünyanın pek çok bölgesinde olağan dışı seller, ısı dalgaları, fırtınalar ve ani soğumaları içeren rekor seviyede ekstrem hava koşullarının yaşandığını açıkladı.
Dünya Meteoroloji Örgütü, ilk gözlemlerin ayrıca Ocak ve Nisan aylarındaki küresel yer yüzeyi sıcaklıklarının bu aylarda şu ana kadar kaydedilmiş en yüksek seviyelere ulaştığını gösterdiğini bildirdi.
DMÖ, küresel yer yüzeyi sıcaklıklarının Ocak ayı ortalamasından 1.89 derece ve Nisan ayı ortalamasından 1.37 derece daha sıcak olduğunu açıkladı. DMÖ'den Omar Baddour gazetecilere, yalnızca Avrupa'da Nisan sıcaklıklarının ortalamanın 4 derece üzerinde olduğun düşünüldüğünü söyledi “
Baddour ayrıca şuanki durumun, küresel ısınmanın ilerleyişini ve nedenlerini izleyen BM'nin Devletarası İklim Değişimi Paneli'nde bilim adamları tarafından sunulan daha sık yaşanacak ekstrem hava olayları tahminleriyle uyuştuğunun altına çizdi. "2007 yılının başlangıcı uç hava olayları açısından çok aktifti."
Dünya üzerindeki buzullar sürekli olarak erimekte, doğal hayati ve temiz su kaynaklarını tehdit etmektedir. Global ısınma modelinin öngördüğü üzere, sera gazlarının atmosfere saliniminin bu hızla devam etmesi durumunda, kutuplarda aşırı ısınmaya yol açması kaçınılmaz olacak. Bu arada, artan okyanus sıcaklıkları da Antarktika kıyılarına büyük miktarlarda isi taşıyacak
Antarktika’daki sıcaklık artısı denizdeki buzulların erimesine sebep olacak. Bu modern altyapıyı altüst etmenin yanisira pek çok ekosistemi, geleneksel yasama biçimlerini de yok edecek. Kutuplardaki erime, deniz seviyesinde büyük yükselmelere sebep olacak. Ekosistemler adaptasyon sistemlerine meydan okuyan zor bir testten geçerlerken, küçülen kar ve buz kütleleri yüzünden insanların ihtiyacı olan temiz su kaynakları da azalacak.
Dünyanın son 10 bin yıllık tarihinde, hava olayları genelde tutarlı bir çizgi izlemiştir. Ne kadar seller, kuraklıklar vs. de olsa uzun süren sakin dönemlerde birdenbire ortaya çıkan yıkıcı hava olayları nadir görülmüştür. Bugün, doğanın bu sakin ritmi bozulmuştur.
20. yüzyılda, hava felaketlerinin sıklığı çok artmıştır. 1990'lardaki hava olaylarının sonucunda meydana gelen felaketlerin sayisi 1950'dekinin dört katidir, ekonomik sonuclari ise 14 kati daha yikici olmustur.
Sert kis fırtınaları: 1970'lerin ortalarından beri, Kanada'daki sert kis fırtınalarının sayisi ikiye katlanmıştır. Modellerin öngördüğüne göre bu fırtınaların sayısında büyük artışlar olacaktır. Bu da seyahatte zorluklar, maddi hasarlar ve kaza ölümlerine sebep olacaktır.
Ani yağışlar: Amerika'da günlük aniden bastıran şiddetli yağışlar son 90 yılda %20 artış göstermiştir. Bu yağışlar ani sellere, kanalizasyon taşmalarına, erozyona, toprak kaymalarına, sonrasında ise kuraklıklara neden olmaktadır. Kanadali'larin modeline göre 50 yıl içinde, bu ani yağışların sıklığı günümüzün iki katina çıkacak ve %50 daha şiddetli hale gelecektir.
Kasirgalar: Sıcaklıklardaki artış yüzünden nemli alçak atmosfer koşulları büyük kasırgaların sıklaşmasına sebep olacaktır, Kanada'da Pine Gölü'nde oluşan ve ciddi hasarlara yol açan kasırga gibi.
Kontrol edilemeyen yangınlar: Son on yılda Kanada’nın Borsal ormanlarında çıkan yangınlar ve böceklenme iki katina çıkmıştır. Birçok faktör etkili olmasına rağmen, en büyük artış isinin yükseldiği bölgelerde görülmüştür. Devam edecek sıcaklık artısı mevsimler arası büyük farklılıklara yol açacaktır. Yıldırım düşmesinde %44'lik bir artış beklenmektedir ki bu da önümüzüdeki 59 yıl içinde orman yangınlarının %78 oranında artması demektir.
Siradisi Felaketler: Kanada'da 1998'de meydana gelen büyük buz fırtınası gelecek felaketlerin bir habercisi idi. Normal koşullarda çok sert bir fırtına sayılamayacak bu fırtınanın felaket sonucu, inanılmaz derecede uzun sürmesi ve boyutları idi. Kanada tarihindeki en büyük doğal felaket olarak 3 milyar dolar hasara yol açtı.

2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI COĞRAFYA DERSLERİ SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞI


.............................LİSESİ
2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI COĞRAFYA DERSLERİ SENE BAŞI ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi..............:01/09/2009
Toplantı Saati................:15:00
Ders Adı........................:Coğrafya
Toplantı Yeri................:Öğretmenler Odası
Zümre Başkanı..............: .............................
Toplantıya Katılanlar…:............................., ............................., ............................., .............................
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve Yoklama,
2- Türk Milli Eğitiminin Genel amaçları ile  Coğrafya dersinin genel ve özel amaçlarının okunarak açıklanması,
3- 2008-2009 eğitim ve öğretim yılına ait yıllık ve ders planlarının hazırlanması ile ilgili esasların görüşülmesi,
4-Atatürk ilke ve inkılâplarının konular ile bağdaşlaştırılıp yıllık planlara işlenmesi,
5-Derslerin işlenilmesinde uygulanacak yöntem ve tekniklerin görüşülmesi,
6-Coğrafya derslerinde kullanılacak ders araç gereçlerinin tespiti ile ilgili hususların görüşülmesi,
7- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili hususların görüşülmesi,
8-Ödev konuları ile değerlendirme esaslarının  planlamasının yapılması,
9- Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği,
10- Başarıyı artırmak için alınacak tedbirlerin görüşülmesi,
11- Dilek ve temenniler.
 Gündem Maddelerinin Görüşülmesi
1- .............................Lisesi Coğrafya dersleri sene başı zümresi Okul müdürü Ş.Kasım GARİP tarafından saat 01.09.2008 Pazartesi günü okul öğretmenler odasında toplandı. Toplantıda tüm zümrenin bulunduğu görüldü.
    
2- 1739 sayılı Milli Eğitim Temel kanunundan Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçları ile ilgili olarak aşağıdaki maddeler ............................. tarafından okundu;
“Türk Milli Eğitiminin genel amacı Türk ulusunun bütün fertlerini M.E.B. genel amacı içinde duygu ve düşüncelerini çağa uygun bir biçimde anlatma sanatını öğretmek, talebelerin temel eğitim ve orta öğretim konularında Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığı altında milletine bağlı daha duyarlı kişiler olarak yetiştirmek, anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk ulusunun milli, ahlaki, insani ve kültürel değerlerini  benimseten, koruyan ve yetiştiren; ailesini, vatanını, ulusunu seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan laik ve sosyal bir topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, üretken ve verimli kişiler olan Türk ve dünya edebiyatının geçmişten günümüze kadar gelen yazın ustalarını ve onların ölmez eserlerini öğreterek, edebi zevk vermek öğrencilerin birlik olarak yurt/ulus ve insan sevgisinde birleşmesini sağlamak en büyük amacımızdır.
Öğrencilerin yeteneklerini geliştirecek yeterli bilgi, beceri davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların kendilerini mutlu kılacak, toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak. Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak ve öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde/iktisadi sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak, nihayet Türk milletini çağdaş uygarlığın  yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortamı oluşturmaktır.”
  Bu maddeler ile; Türk Milli Eğitiminin düzenlenmesinde esas olan genel amaçlar. (2,10 ve 43. maddeler) ve ilkeler, eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, öğretmenin görevleri, okul bina ve tesisleri, devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumlulukları incelendi.
3-............................. yıllık  planların 2551 sayılı tebliğler dergisinde belirtilen şekli ile hazırlanacağını ifade etti. Eğitim-öğretimde planlama ve programlamanın amaçlarını okudu. Plan yapmanın ilkeleri üzerinde duruldu. Çalışma takvimine göre hazırlanacak olan yıllık planlarda gerekli hususlara dikkat edilmesi gerektiği ifade edildi.
.
4- Coğrafya derslerinde Atatürk İlke ve İnkılaplarına Mayıs 1998 tarih ve 2488 sayılı tebliğler dergisinde açıklanan konular doğrultusunda yer verileceği, .............................  tarafından ifade edildi.  .............................  “Coğrafya öğretmeni olarak ben ve zümre arkadaşlarımda  derslerimizde yeri geldikçe Atatürk ve Atatürk ilke ve inkılapları hakkında çalışmalar yapmalıyız.,bunu yaparken de işlediğimiz konularla bağlantılar kurmalıyız.“ dedi.Diğer zümre öğretmenlerinin de aynı görüşte olduğu görüldü.
5- Coğrafya derslerinin anlatımı sırasında kullanılabilecek belli başlı yöntem ve teknikler şu şekilde karara bağlandı: Anlatım, Canlandırma, Örnek Olay, Grup Tartışması, Gözlem Gezisi, Gösteri, Problem Çözme, Oynama, Soru-Cevap.
Derse başlarken açıklama ve işlenen konunun tekrarı niteliğinde olması sağlanacak, dersler işlenmeden konular öğrencilere önceden duyurulacak, derse hazırlıklı gelinmesi istenecek, sınıfta dersler işlenirken öğrenci merkezli olunmasını ve öğrencinin katılımını sağlayacak, diğer aktif metotlardan yaralanılacak. Üniversite sınavlarında çıkan ve çıkması muhtemel soruların çözülmesi sağlanacak,  ders işlenirken sade ve duru bir dil kullanılmasına dikkat edilecektir.
6- Coğrafya derslerinde; dersin amaçlarına, konunun özelliğine, öğrenci grubuna, ortamın durumuna , zaman gibi hususlara göre araç ve gereçler kullanılması gerektiği ve ders kitaplarının yine bu yıl da MEB tarafından dağıtılacağından bu konuda bir sorun olmayacağı ............................. tarafından belirtildi.Yine öğrencilerin görsel olarak ilgilerini çekecek sunum, animasyon, belgesel  ve diğer kaynakların özellikle dersimizde kullanılacağını belirtti.
NOT: Derslerin sağlıklı bir şekilde işlenebilmesi için coğrafya salonunun açılması gerekliliği üzerinde duruldu. .............................  coğrafya odasının mutlak gerekliliği üzerinde durdu ve açılması temennisinde bulundu.
7- Her dersten haftalık ders saati sayısında yazılı yoklama yapılması, I. Dönem, üç saatlik dersler için, birinci yazılı sınavların Kasım ayının I. Haftası, ikincisinin Aralık ayının II. Haftası, üçüncüsünün Ocak ayının III. Haftası, iki saatlik dersler için, birinci yazılı sınavların Kasım ayının III. Haftası, ikincisinin Ocak ayının II. Haftası II. Dönem, üç saatlik dersler için, birinci yazılı sınavların Mart ayının III. Haftası, ikincisinin Nisan ayının IV. Haftası, üçüncüsünün Mayıs ayının III. haftası, iki saatlik dersler için, birinci yazılı sınavların Nisan ayının III. Haftası, ikincisinin Mayıs ayının IV. Haftası yapılmasına, her dersin dönem içindeki son sınavlarının toplam 20-25 adet arasında test sorusu şeklinde düzenlenmesine diğer sınavların ise klasik, boşluk doldurma, doğru yanlış, kısa cevaplı soru kalıplarının kullanılarak düzenlenmesine, 2 saatlik dersler için 1,dört saatlik dersler için 2 sözlü notu verilmesine, sözlü notlarının verilirken öğrencinin ders içinde göstermiş olduğu gayretler ile sorumluluk duygusuna bağlı olarak verilmesine karar verildi.
8-27.09.1989 tarih ve 2300 sayılı tebliğler dergisinde yayınlanan ödev yönetmeliği ............................. tarafından okundu ve gerekli hususlara dikkat edilmesi kararlaştırıldı. Ödevler Kasım Ayının ilk iki haftası içerisinde öğrencilere verilecek; Nisan Ayının ilk haftası toplanacaktır.Ödevler II. Dönem not ortalamasına etki edecektir.
Ödevlerin değerlendirilmesinde şu hususlara dikkat edilecektir:












SIRA
DEĞERLENDİRİLECEK HUSUSLAR
PUAN
1
Ödev Hazırlama, Plana Yayma Ve Uygulama Başarısı
15
2
Ödev İçin Gerekli Bilgi Doküman Araç-Gereç Toplanması Ve Kullanılması
15
3
Ödev Hazırlama Sırasında Ders Öğretmeni İle Diyalog Kurması
10
4
Kaynak Kişiler İle Varsa Kaynak Guruplar İle İletişim Kurabilme
10
5
Ödevin Doğruluk Ve Kullanabilirlik Derecesi
10
6
Ödevin Yazım Ve Dersin Özel Kurallarına Uygunluğu
10
7
Düzgün İfade Kullanma Ve Anlaşılabilir Olması
10
8
Ödevin Özenle Yapılması, Tertip Temizlik Ve Estetik Görüntüsü
10
9
Ödevin Zamanında Teslim Edilmesi
10
Toplam
100
Ödev konuları ise aşağıya çıkartılmıştır:
9. Sınıflar:
* Dünyanın şekli ve hareketlerinin sonuçları
* Atmosfer ve hava olaylarının oluşumu
* İklim elemanları
*Yeryüzünde görülen başlıca iklim tipleri
* İnhisar ilçesi iklim şartları ve etkileri
* İç ve dış kuvvetler
* Yerleşme doku ve tipleri
10. Sınıflar:
* Kayaçların özellikleri
* Levha tektoniği kuramı ile deprem kuşakları ve volkanlar
* Bitki topluluklarının genel özellikleri
* Dünya nüfusunun tarihsel süreçteki değişimi
* Geçmişten günümüze farklı geçim tarzları, ekonomik faaliyetler ve toplumsal değişimler
* Ülkemize ait karakteristik bitki tür ve topluluklarının sınıflandırılması
* Türkiye’de yerleşme ve nüfus dağılışını etkileyen faktörler
*Türkiye nüfusunun yapısal özellikleri
* Doğal afetlerin oluşum nedenleri, şiddetleri, sıklıkları ve insanlara olan etkileri
11. Sınıf
* Azot, karbon, su, enerji ve besin döngüsü
* Hidroelektrik santrallerimiz, yapılış amaçları ve yararlanma yolları
* İnhisar’da yerleşmenin tarihsel gelişimi
* Türkiye ekonomisini etkileyen faktörler
* Alternatif enerji kaynakları
* Küresel ısınma ve Türkiye’ye etkileri
* Türk dünyası ve Türk kültürünün yayılış alanları
* Çeşitli çevre sorunları, etkileri ve tedbirler
12. Sınıf
Müfredat ve kitap dağıtımı gerçekleştikten sonra ödev konuları belirlenecektir.
9- Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılacak konular tespit edilip karşılıklı karara bağlanacaktır ve bu konuda yapılacak çalışmalar yıllık planlarda belirtilecektir.
Özellikle Türkçemizin doğru ve anlaşılır kullanılması hususunda sınıf içi ve dışında gerekli tedbirler alınmaya çalışılacak bu konuda Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri ile sıkı bir işbirliği yapılacaktır.
10- Derste işlenecek konular önceden öğrenciye verilerek derse hazırlıklı gelmeleri sağlanacak, konu ile ilgili olarak ya öğrenciye sorular verilecek ya da konu ile ilgili sorular çıkartmaları istenip cevaplandırmaları sağlanacaktır. Görsel araç gereçlerden daha fazla yararlanılacak,  öğrencilerin  araştırmaya ve sorgulamaya  yönelmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
11- Toplantıya katılanlar hayırlı bir eğitim öğretim yılı olması temennisinde bulunarak toplantı sona ermiştir.
.............................                .............................                         .............................      .............................                   .............................
Coğrafya Öğretmeni     Coğrafya Öğretmeni        Coğrafya Öğretmeni        Coğrafya Öğretmeni      Coğrafya Öğretmeni
                                                                                                                                                                            UYGUNDUR
                                                                                                                                                                            01/09/2009

ARMIN SCHOLZ 01



























Making Healthy Snack Choices Is Key

Making healthy snack choices for you and your kids can be the toughest food decisions you’ll make all day. Unfortunately, more often than not, parents will choose to feed themselevs and kids crap because it quick and requires no effort or thought. As parents it’s our responsibilty to teach our kids how to live a healthier life (diet and exercise). It’s so important that we set a good example, especially when it comes to nutritious snacks.


Here are a few delicious recipes for fiber-and protein-rich snacks that will keep you and your little ones full without any of the junk.


Banana Popsicles


3 bananas


6 Popsicle sticks


1/4 cup natural peanut butter, softened


1/4 cup chopped peanuts or walnuts, granola, crispy rice cereal, or sunflower seeds


How: Peel the bananas. Cut them in half, widthwise, and push a Popsicle stick through the cut end of each half. Spread peanut butter on the bananas, and then roll them in the nuts, cereal, or seeds. Wrap them in waxed paper and freeze for three hours.


Why: A single pop contains 16 percent of the recommended daily dietary-fiber intake for an adult. The potassium content of the bananas can help reduce bloating in mom, while the peanut butter and nuts or seeds provide fiber and heart-healthy monounsaturated fats.


 Veggies and Dip


How: Prepare your own ranch dip with low-fat plain Greek-style yogurt and ranch seasonings. Or, for sour-cream-and-onion dip, mix nonfat plain Greek-style yogurt (such as Fage 0%) with one packet Lipton’s Onion Soup Mix.


Why: Kids love anything that requires their hands to be moving, so dipping is always a favorite. Carrots, celery sticks, cucumbers, pepper slices, and cherry tomatoes will disappear in an instant if there’s a tub of dip to go with them.


Pizza


How: Slice whole-wheat pitas in half. Let the kids smear on a bit of  tomato sauce, sprinkle it lightly with shredded low-fat mozzarella cheese, and top it with chopped vegetables (for an additional fiber boost) and a little bit of precooked chicken. Heat for a few minutes in the toaster oven or microwave until the cheese is melted.


Why: No kid can resist pizza! Pizza doesn’t have to be laden with fat—it can be a perfectly healthy snack. Not only will this snack allow you to feel full on few calories, but according to a study in the April issue of the research journal “Obesity,” low-fat dairy products can boost weight-loss efforts.


Mom-Friendly PB&J


How: For a healthy update to this old favorite, use half of a Thomas’ Light English Muffin, which is filled with hearty whole grains, fiber, and protein. Use only one tablespoon of peanut butter and a small amount of your favorite jelly or a drizzle of honey.


Why: Peanut butter is a healthy monounsaturated fat that not only lowers cholesterol but also slows down digestion to help keep you feeling satisfied until dinner.


Healthy Trail Mix


How: Mix whole-wheat pretzels, wheat Chex, Craisins or raisins, chocolate chips, and nuts (optional) together.


Why: Kids love this sweet and crunchy mix of ingredients that’s high in energy-boosting protein.


Gnu Flavor and Fiber bars


How: Pick them up online or at stores nationwide.


Why: Thank goodness for energy bars! They’re a convenient, prepackaged, preportioned, mess-free, portable snack. But beware: Many of these “energy bars,” although marketed as healthy, are simply glorified candy bars. Gnu Flavor and Fiber bars are one of your best options. Gnu bars have less than 150 calories and three grams of fat, but contain 12 grams of fiber—nearly half of the daily recommendation for adults.


Yogurt Parfait


How: For the mom version, combine 1/2 cup Fiber One cereal with Fage 0% Total Greek Yogurt and honey. For the kid version, combine 1/2 cup Fiber One Caramel Delight (or cereal with at least five grams of fiber a serving) with any lowfat yogurt.


Why: Although it’s often thought of as a healthy, fiber-rich food, granola only contains a measly two grams of fiber and is usually loaded with calories and sugar. Swapping granola for Fiber One not only saves you over 100 calories but provides you with a whopping 14 grams of fiber in a half cup. Mixing this cereal into Greek yogurt, which contains 18 grams of protein, will fill you up without filling you out. Kids love cereal because it’s bite-size and crunchy, and if you choose the brands with the highest amounts of fiber and whole grains, they’ll be getting a lot more nutrition than they’ll ever realize. And the calcium in the yogurt makes teeth and bones strong.


Chocolate Delight


How: In a bowl, combine one individual-size container of Jell-O lowfat chocolate pudding with one cup of sliced strawberries and a dollop of whipped cream.


Why: How many of us are guilty of indulging in sweet desserts? Some of our favorite ice cream treats have as many calories as an adult should eat in a day. For the same amount of calories, you can have 10 of these fudgy low-cal treats. Plus, pudding is a great source of calcium. Paired with strawberries, which are packed with fiber, this treat will curb any craving.


Baked Potato Fries


How: Spray calorie-free nonstick cooking spray in a roasting pan. Slice the potatoes and add salt and pepper and any seasonings you like.


Why: French fries are one of the most beloved foods in America, but a typical serving of French fries can contain about 600 calories. Leave the skins on because they provide all the essential nutrients, like potassium, vitamin C, fiber, and even protein. For a metabolism kick (spicy foods have been shown to temporarily increase metabolism) and a taste kids will love, try making spicy fries with a dash of cayenne pepper, garlic, and onion powder.


__________________________________________________


Have a question? Ask a Health and Fitness Professional: info@thefitnessunderground.com


Visit THE FITNESS UNDERGROUND-LOS ANGELES: http://www.thefitnessunderground.com


 


 


Certified Personal Fitness Trainer, Health, Fitness and Lifestyle Management, Los Angeles, California



[Via http://thefitnessunderground.wordpress.com]


Turbo Fire AUDITIONS!

Ever wanted to be in a Turbo Jam video or infomercial?  Well, now is you chance if you live in Orange County!  (I’m so close yet so far…)


This message comes straight from Chalene’s Facebook page yesterday:


Want to be in my new infomercial videos for Turbo Fire? Auditions at 24Hour Fitness Irvine Center Drive this Thursday 9 am to 10 am.
 
1. Must be a regular Turbo Kicker or advanced Turbo Jammer!
2. All shapes, sizes and ages, but you need 2b seriously ready for cardio!
3. Must be available for rehearsals and taping during the weekedays
4. Must live in Southern Cal (for rehearsals and tapings)
 
More details to come.
 
If you live in the area, from my own experience, it is a BLAST!  Even if you don’t make the infomercial, it’s a great time.  What do you have to lose?

[Via http://getfitwithtina.wordpress.com]


ALFONSO DEL RIO 09















"Couples Retreat" - hilarious sexy trailor

Your should definitely watch the trailor for this movie - sexy ladies and hilarious ... I am looking forward to watch this movie "Couples Retreat" .. much needed fun ..

































"Couples Retreat" - hilarious sexy trailor

Your should definitely watch the trailor for this movie - sexy ladies and hilarious ... I am looking forward to watch this movie "Couples Retreat" .. much needed fun ..

































Cardio Hip Hop - September 4, 2009

Workout #29


I have been trying to get to Cardio Hip Hop since joining this gym back in July, and tonight was my night.


Description of the class from the class catalog:  “Cross the line between aerobics and dance with this straight-forward funky, hip-hop, street dance class. Movements are mostly low impact and beginners are welcome.”


Duration:  One hour


Class size:  There were only 3 people when this class first started, but luckily 5 more arrived over the next few minutes.  There was still nowhere to hide though.


What I thought going into it:  I was pretty sure that this class would be a struggle for me.  I have no rhythm, no natural dance ability, and I am a walking loaf of whitebread.  What could go wrong?


What happened during class:  I brought da funk, and then the funk said “See ya later, sucka,” and that’s when all the trouble started. 


The instructor started by demonstrating what this routine would look like when it was through, and I was skeptical that anything I could turn out would look anything like that.  Still, I held my own for a brief period of time, a few minutes perhaps, as she broke it down into more digestible segments. 


We performed each nugget of the choreography enough times in order to become more comfortable with it, and then we added on another segment, and then another.  Ideally, as you are adding on piece after piece there is an opportunity to perfect the beginning moves as the class progresses.  Ideally.  I found that I was getting the first few sequences down, and having an average time adding some extra things to that, but somewhere along the way, near the half way point, the wheels came off and I was in over my head.  I was hopping to the right when the rest of the class was brushing it off to the left.  I was turning in a half circle when everyone else was doing a slide.  I was planted to the floor, shakin’ what my momma gave me (and believe me, she didn’t give me much), when the others were strutting it towards the mirrors.  Would I ever get this?  Sadly, no, I would not.  I was marginal, at best, when the instructor was directly in front of me and I could copy her swagger directly.  When she went to the corner of the room and I had an unobstructed view of myself in the mirror, well, that was the beginning of the end.


At the point when there was perhaps fifteen minutes left in the class, two teenagers joined the group on a lark and managed to not only instantly pick up the complicated routine, but the one kid was also able to add his own salt n peppa to the mix.  Show off.


How I felt afterward:  like the goof that I am.


Workout confidence level:  non-existent, but I’ll be back.  Nothing pisses me off more than being incapable of doing something.  It might take years, but I will not be bested by Hip Hop.  “Word.”



[Via http://heykb.wordpress.com]


Cardio machines explained

There has always been a debate about what cardio machine gives you the most effective workout.  Some machines might be ignored because of the high impact and others might be ignored because they are just plain boring.  Some focus only on legs and others on the full body, including the core.  I’m going to give you a breakdown of each machine, its advantages, disadvantages and my personal favorite.


The almighty treadmillhas been around for what seems like thousands of years.  It is the most common and most used cardio machine in the fitness world.  It’s great at toning the muscles below the waist (glutes, quads and hamstrings) and has been shown to be better than other machines at getting your metabolism going all day.  The biggest and most obvious disadvantage of the treadmill is the constant impact.  The pounding, especially when running, can be rough on the joints.  The moving belt is also a disadvantage.  Because the belt helps pull your legs back, you don’t use your hamstrings as much and this can cause muscle imbalances.  Ever wonder why running outside is much more difficult than running on a treadmill?


The arc trainer or elliptical is similar to running on a treadmill but with one major advantage….no impact!  It also works the upper body muscles as your hold on to the moving handles.  A disadvantage is that it does some of the work for you (as the momentum builds) and you tend to just “go with the flow”.


The rowing machine, to my dislike, is not seen in very many places (at least in the U.S.).  I was talking to a guy from New Zealand the other day and he asked me why we didn’t have a rowing machine.  He said he can’t seem to find them in the United States and that in other countries it is probably the most common piece of equipment.  I agreed with him that it’s a great machine.  This is my personal favorite because it gives you a great total body workout and it’s fun.  When done correctly (proper posture), it provides a great back, abs, and leg workout.  Done incorrectly and it could lead to some serious low back pain and neck problems.


The stair stepper is definitely the lonesome piece of cardio equipment in today’s fitness clubs.  Why is it ignored by so many people?  I think because it’s the most difficult machine out there.  It’s great for building leg strength and if done correctly, is also a pretty good ab workout.  It mimics the motion of climbing stairs and who likes to climb stairs?  The major disadvantage is that the range of motion, compared to running or the elliptial, is pretty small.  Also, it’s very easy to cheat on the stair stepper.  When I do see someone on the machine they usually bear some of their weight on the side handrails.  This will greatly decrease the intensity.


Last, but certainly not least, the spin bike.  This bike creates resistance thanks to its heavy flywheel, which replicates the effects of riding uphill on a road bike.  Obviously, you are going to be working your legs but if done correctly (sit upright and don’t lean on the handlebars), you engage your core pretty intensely.  A major drawback is that it’s very easy to fall into a routine on a bike. 


There you have it, the most common cardio machines in today’s fitness world.  Each one has it’s unique advantages and disadvantages.  Some might be more effective than others and some I wouldn’t recommend doing very often.  In my opinion and from what research has shown, you will get the most benefit if you continuously switch the machines to keep your body guessing.



[Via http://chadshelton.wordpress.com]