Bayram Cigerli Blog

Bigger İnfo Center and Archive
  • Herşey Dahil Sadece 350 Tl'ye Web Site Sahibi Ol

    Hızlı ve kolay bir şekilde sende web site sahibi olmak istiyorsan tek yapman gereken sitenin aşağısında bulunan iletişim formu üzerinden gerekli bilgileri girmen. Hepsi bu kadar.

  • Web Siteye Reklam Ver

    Sende web sitemize reklam vermek veya ilan vermek istiyorsan. Tek yapman gereken sitenin en altında bulunan yere iletişim bilgilerini girmen yeterli olacaktır. Ekip arkadaşlarımız siziznle iletişime gececektir.

  • Web Sitemizin Yazarı Editörü OL

    Sende kalemine güveniyorsan web sitemizde bir şeyler paylaşmak yazmak istiyorsan siteinin en aşağısında bulunan iletişim formunu kullanarak bizimle iletişime gecebilirisni

ÜLKELER NEDEN FARKLI GELİŞMİŞLERDİR? Konuya Başlarken SAYFA 146 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

ÜLKELER NEDEN FARKLI GELİŞMİŞLERDİR? Konuya Başlarken SAYFA 146 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Konuya Başlarken
1.Ülkelerin gelişmişlik düzeyi ifadesinden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.

Ülkelerin gelişmişlik düzeyi ifadesinden ülkelerin ekonomik,sosyal ve siyasal yapılarındaki farklılıkları ve çağdaş uygarlık düzeyine yakın ya da uzak olduklarını anlamaktayız.
Kişi başına düşen milli gelirin yüksek olduğu,sağlık,eğitim hizmetlerinin üst seviyede olduğu,işsizlik oranının düşük olduğu,siyasi özgürlüğün olduğu,sanayi faaliyetlerinin geliştiği güçlü bir ekonomiye sahip olma gibi özellikler gelişmişlik düzeyini belirleyen kriterlerdir.

2.Ülkelerin gelişmişlik düzeyine doğa koşullarının etkileri neler olabilir? Tartışınız.

Ülkenin iklim,yer şekilleri,bitki örtüsü,toprak özellikleri ne kadar elverişli şartlardan olursa bu durum ülke gelişmişliğini olumlu yönde destekler.Elverişsiz koşullar ülkedeki alt yapı yatırımlarına harcanan parayı arttırarak olumsuz etkiler yaratabilir.Gelişmiş ülkeler ılıman kuşakta bulunmaktadır. Bu durum doğrudan doğruya iklim ve buna bağlı olan diğer özelliklerle ilgilidir. Bir ülkenin ikliminin çöl olması yer şekillerinin aşırı dağlık olması gelişmişlik seviyesine olumsuz etkilerde bulunabilir istisnayı durumlarda mevcuttur.Japonya ve İsviçre gibi…


COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

9.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 143-144 ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR TEST SORULARI LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF


9.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 143-144 ÇOKTAN SEÇMELİ SORULAR TEST SORULARI LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplandırınız.
1.Aşağıdaki tarihi şehirlerden hangisi deniz kıyısında kurulmamıştır?
A)Efes B) Milet C) Truva D) Amisos E) Sard+
2.Aşağıdaki olaylardan hangisi Türkiye’nin orta doğudaki jeopolitik önemini daha az etkilemiştir?
A)Süveyş Kanalının açılması
B)ümit Bumu’nun bulunması
C)Orta Doğu’da petrolün bulunması
D)Panama Kanalı’nın açılması+
E)GAP projesinin yapılması
3.Aşağıdaki doğal kaynaklardan hangisi Türkiye’nin stratejik ve jeopolitik önemini artırmaktadır?
A)Doğal gaz B) Taş kömürü C) Mermer D) Magnezyum E) Su+
4.Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin özel konumuyla açıklanamaz?
A)üç tarafının denizlerle çevrili olması
B)Transit taşımacılığın gelişmiş olması
C)Doğuya doğru yükselti ve engebenin artması
D)Yaz mevsimindeki sıcaklık ortalamalarının yüksek olması+
E)Deprem tehlikesinin fazla olması
5.Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin jeopolitik önemini artıran bir unsur değildir?
A)Boğazların bulunması
B)üç tarafın denizlerle çevrili olması
C)Dağların uzanış yönü+
D)Farklı kültür bölgelerine komşu olması
E)Zengin petrol kaynaklan bölgelerine komşu olması
6.Balkanlar’da en fazla Türk azınlığın yaşadığı ülke aşağıdakilerden hangisidir?
A)Yunanistan+ B) Bulgaristan C) Arnavutluk D) Bosna-Hersek E) Makedonya
7.Aşağıdakilerden hangisi Türkiye’nin görevi konumunun sonuçlarındandır?
A)Doğusu ile batısı arasında 76 dk yerel saat farkının olması
B)Ortalama yükseltisinin fazla olması+
C)Uluslararası 2.saat diliminde yer alması
D)Kuzey Yarımküre’de orta kuşakta yer alması
E)Güney sektörlü rüzgârların sıcaklığı yükseltilmesi
8.İstanbul ve Çanakkale boğazlarının işlek bir deniz yolu olmasında aşağıdakilerden hangisinin
etkisi diğerlerine göre daha azdır?
A)Büyük denizleri birbirine bağlaması
B)Sıcak denizleri soğuk denizlere bağlaması+
C)Nüfus yoğunluğu fazla olan yerlere yakın olması
D)Çevresi ile kara ve deniz yolu bağlantısının bulunması
E)Endüstri bakımından gelişmiş ülkelere yakın olması
9.Türkiye; Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarının birbirine en çok yaklaştığı, İstanbul ve Çanakkale
boğazları ile Karadeniz’in Akdeniz’e bağlandığı önemli kara ve deniz yolları üzerindedir.
Bu durum Türkiye’nin aşağıdaki özelliklerinden hangisiyle açıklanır?
A) Matematik konumuyla B) Yer şekilleriyle C) Görevi konumuyla+
D) Orta kuşakta bulunmasıyla E) Genç oluşumlu olmasıyla
10.Herhangi bir ülkenin dünya üzerinde bulunduğu alanın askerî, siyasi, kültürel, ekonomik bakımdan önemi jeopolitik konumunu ifade eder.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi, Türkiye’nin jeopolitik önemini artıran etkenler arasında gösterilebilir?
A)Hazar ve Orta Doğu petrol bölgelerine yakın olması+
B)Ortalama yükseltisinin fazla olması
C)İklim çeşitliliğinin fazla olması
D)Farklı denizlere kıyısı olması
E)Orta kuşakta yer alması
11.Türkiye’nin en önemli projesi olan GAP’tan dolayı ortaya çıkan su yetersizliği nedeniyle aşağıdaki ülkelerden hangileriyle ülkemiz arasında zaman zaman sorun yaşanmaktadır?
A) İran-Irak B) Suriye-Irak+ C) Suriye-İran D) Suriye-Ermenistan E) Ermenistan-Irak
12.Aşağıdakilerden hangisi bir Balkan ülkesi değildir?
A) Yunanistan B) Türkiye C) Bosna-Hersek D) Bulgaristan E) Avusturya+
13.Kafkas ülkeleri, Karadeniz ile Hazar denizi arasındaki Kafkas dağlarının uzandığı bölgede yer alır.
Buna göre aşağıdaki ülkelerden hangileri Kafkas ülkelerini oluşturur?
I.Azerbaycan II. Moldova III. Ermenistan IV. Kazakistan V. Gürcistan
A) I-II-IV B) II-V C) III-V+ D) III-IV E) III-IV-V
COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

9.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 143 KLASİK SORULAR LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

9.BÖLÜM ÖLÇME DEĞERLENDİRME SORULARININ CEVAPLARI SAYFA 143 KLASİK SORULAR LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
1.Coğrafi keşifler yapılmamış olsaydı Türkiye’nin dünya jeopolitiğindeki yeri nasıl olurdu?

Coğrafi keşifler yapılmamış olsaydı Türkiye’nin jeopolitik önemi eskisine oranla daha önemli olurdu . Baharat ve ipek yolu ticaret yolları eskisi gibi önemli olmaya devam ederdi.

2.Türkiye’nin Akdeniz’e kıyısı olmasaydı jeopolitik konumu nasıl olurdu?

Akdeniz; Türkiye için Ortadoğu’nun enerji kaynaklarının aktarımında, bölge ve dünya ticaretinde son derece önemli bir değere sahiptir. Önemli bir iç denizdir. Bu nedenle Türkiye’nin jeopolitik konumu ve önemi günümüze oranla daha az olurdu.

3.Gelecekte meydana gelebilecek ne tür olaylar Türkiye’nin jeopolitik önemini artırabilir?

Gelecekte Türkiye’nin jeopolitik önemini artırabilmesi için bölge ve dünya siyasetinde ve uluslar arası etkinliklerde ön plana çıkması gereklidir.Çevremizdeki enerji kaynaklarının dünya pazarlarına ulaştırılmasına bugünkünden daha çok etkili olarak ülkemiz jeopolitik önemini arttırabilir.Boğazların kontrolünün tam olarak Türkiye’ye geçmesi Türkiye’nin deniz taşımacılığında sağlayacağı gelişme Türkiye’yi daha da önemli kılacaktır. Ayrıca dünya’nın enerji ihtiyacının artması, çevremizdeki ülkelerin temiz su ihtiyacının artması, ülkemizin ekonomik, sosyal ve askeri alanda gelişmesi jeopolitik önemimizi arttıracak faktörlerdir.

4.Türkiye jeopolitik önemini uluslararası ilişkilerde yeterince kullanabiliyor mu? Kullanamıyorsa kullanabilmesi için neler yapılmalıdır?

Türkiye kilit bir noktada olduğu için sürekli dış ülkeler tarafından rahatsız edilmekte gerek ekonomik gerek siyasi yönlerden zor durumda bırakılmaya çalışılmaktadır. Türk Cumhuriyetleri ile yeterli ekonomik işbirliği ve birliktelik sağlanabilmiş değildir. Komşuları ile tarihsel hesaplaşmaları hala devam etmektedir. Mevcut bu sıkıntılar Türkiye için iç birliğinin oluşmasında Türkiye’yi zayıf kılmakta Türkiye bulunduğu bu kritik noktada bölgesel sorunlarda gereken etkinliği gösterememektedir. Ülkemizin ekonomik, sosyal ve askeri alanda gelişmesi jeopolitik önemini arttıracak ve bunu uluslar arası alanda daha etkili kullanabilecektir.

5.Türkiye İstanbul ve Çanakkale boğazlarına sahip olmasaydı jeopolitik açıdan önemi nasıl olurdu?

Boğazlar Türkiye’nin jeopolitik önemini arttıran faktörlerdendir. Enerji taşımacılığı, ulaşım ve güvenlik için önemi büyüktür. Türkiye İstanbul ve Çanakkale boğazlarına sahip olmasaydı jeopolitik önemi azalırdı.

6.Türkiye’nin kıtalar arasında köprü konumunda oluşunun ne gibi sonuçları vardır?

Türkiye’nin kıtalar arasında köprü konumunda oluşunun sonuçları:

Kıtalar arasında kara, hava ve deniz ulaşımını sağlaması,

Kıtalar arasında enerji taşımacılığında ülkemizin önemli bir yere sahip olması,

Ülkemizin doğu ve batı kültürlerinin etkileşim halinde bulunduğu alanda yer alması, kültürel zenginlik

Ülkemizin kıtalar arası ticaret faaliyetlerinde bir merkez konumunda olması,

Kıtalar arası iletişim de ülkemizin önemli bir yeri olması,

Askeri anlamda stratejik öneminin yüksek olması,

Yukarıda anlatılanların dış politikada ülkemizin karşısına sürekli engeller çıkarılmasına neden de olmaktadır.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Performans Ödevi SAYFA 141 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Performans Ödevi SAYFA 141 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Amaç
Öğrencilerin gelecekte jeopolitik konumundan dolayı Türkiye’nin yaşaması muhtemel sorunlar ve bunlara yönelik olarak yapılabilecek çalışmalar hakkında çıkarımlarda bulunmalarını sağlamak.
Hazırlama Süresi: 2 hafta
Performans Ödevi
Türkiye’nin yaşaması muhtemel sorunlar ve bunlara yönelik olarak yapılabilecek çalışmalar hakkında araştırma yapmanız isteniyor. Ödevinizi yaparken;
Tarihsel süreçte Türkiye’nin jepolitik konumundaki değişiklikleri de dikkate alarak Türkiye’nin jeopolitik konumu gelecekte hangi sorunlara yol açabileceği ve Türkiye’nin jeopolitik konumunu avantaja çevirebilmek için ne gibi projeler üretilebileceği konusunda araştırma yapınız. Yapacağınız araştırmalar sonucunda elde ettiğiniz verilerle rapor hazırlayınız.
Değerlendirme
Türkiye’nin jeopolitiğinin avantaj ve dezavantajları hakkında doğru çıkarımlarda bulunma, zengin materyal kullanımı, çözüme yönelik mantıklı önerilerde bulunma ve raporlaştırma bakımından değerlendirilecektir.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Okuma Metni Atatürk ve Türkiye’nin Jeopolitiği LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Okuma Metni Atatürk ve Türkiye’nin Jeopolitiği LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
Cumhuriyetimizin kurcusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e, Fransız yazar Emil Ludving tarafından “Türk kimdir?” diye sorulmuş ve Atatürk, Türk’ün kim olduğunu, Türkiye’nin ne olduğunu ve gelecekteki jeopolitik konumunu şu veciz sözleriyle açıklamıştır:
“Bu memleket, dünyanın beklemediği, asla umut etmediği, müstesna bir mevcudiyetin yüksek tecellisine sahne olduğu 7000 senelik bir Türk beşiğidir.”
Beşik; tabiatın rüzgârları ile sallandı, beşiğin içindeki çocuk tabiatın yağmurları ile yıkandı. O çocuk, tabiatın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela ürker gibi oldu. Sonra onlara alıştı. Onları tabiatın babası tanıdı. Onların oğlu oldu. Türk oldu. Türk budur. Yıldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
Mustafa Kemal’in izinden gidecek olan Türkiye Cumhuriyeti hem Avrasya’da bölge ülkelerinin bağımsız birliğinin gerçekleşmesine yardımcı olacak hem de Atatürk modelini Avrasya ülkelerine taşıyarak bu bölgede gelecek yüzyılın başlarında bağımsız yeni bir yapılanmanın gerçekleşmesine katkıda bulunacaktır.
Türkiye’nin yakın çevresinde yaşanan çatışmaların temel nedeni olan petrol ve doğal gaz boru hatlarının geçtiği yol üzerinde olması ve gelecekte kullanılabilecek birçok doğal kaynağa sahip olması, içte ve dışta birçok sorunla karşılaşmasına neden olmaktadır. Türkiye’nin bu çatışma bölgelerindeki ülkelerle tarihî ve kültürel bağının da bulunması bu sorunların içine daha fazla çekilmesine neden olmaktadır. Türkiye millî bağımsızlığından ve bütünlüğünden taviz vermeden, Atatürk’ün “Yurtta sulh, cihanda sulh” sözünden yola çıkarak uyguladığı, komşularıyla iyi ilişkilerde bulunma politikasından vazgeçmeyecektir.
Türkiye Cumhuriyeti kurulduğu günden bugüne kadar istikran sağlamış, çevresindeki bazı ülkelere göre siyasi ve ekonomik alanlarda daha fazla gelişmiştir, ülkemiz bu gelişme hızıyla dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olmaya adaydır. Bu nedenle devletimizin ve ülkemizin bölünmez bütünlüğü, demokratik ve laik yapısının korunması her zamankinden daha fazla önem kazanmıştır.
Atatürk diyor ki;
“Türkiye Cumhuriyeti’nin en esaslı prensiplerinden biri olan yurtta sulh, cihanda sulh gayesi, insaniyetin ve medeniyetin refah ve terakkisinde en esaslı amil olsa gerekir.” (1933)
COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Ders Dışı Etkinlik SAYFA 140 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Ders Dışı Etkinlik SAYFA 140 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
Aşağıdaki tabloda gösterilen sorunlarla ilgili araştırma yaparak boş bırakılan yerleri uygun ifadelerle doldurunuz.

Yaşanan sorunun adıNedenleriİlgili ülkelerGünümüzdeki durumuÇözüm önerileri
Batı Trakya sorunuTarihi kültürel sosyal nedenlerTürkiye ve YunanistanHukuken çözülmüştür fakat uygulamada sorunlar vardır.Yapılan antlaşmalara iki tarafında tam olarak uyması.

(Lozan)

Kıbrıs sorunuTarihi ve kültürel nedenlerTürkiye ile Yunanistan ve Güney Kıbrıs Rum KesimiHukuken çözülmüş gibi görünmesine rağmen anlaşmazlıklar sürmektedirTarafların yapılan anlaşmalara ve uluslar arası belgelere uyması
Irak sorunuEkonomik ve siyasal nedenler.
Bölgedeki
enerji
kaynakları
ABD, Irak, TürkiyeABD’nin ve Iraklı Kürtlerin Irak’ı parçalamak istemeleriABD’nin bölgeden çekilmesi ve Kürtlerin şımartılmasından vazgeçilmesi
Bosna Hersek sorunuSiyasal ve etnik nedenlerSırbistan,Karadağ ve Bosna HersekBosna Hersek’in Sırbistan ve Karadağ aleyhine açtığı soykırım davası devam etmektedirUluslar arası anlaşmalar ve mahkemeler sorunu çözecektir
Makedonya sorunuSiyasal ve etnik nedenlerMakedonya,

Sırbistan,
Yunanistan,Bulgaristan ve Arnavutluk

Yunanistan ile
etnik ve isim sorunları devam etmektedir
Uluslar arası anlaşmalarla
sorunun çözülmesi gerekiyor
Kosova sorunuSiyasal ve etnik nedenlerSırbistan ve KosovaSırbistan Kosova’lı Arnavutların ayrılışını kabul etmemektedirAB ve BM
Örgütünün Sırbistan’a gerekli yaptırımları uygulaması
Kafkasya’da yaşanan sorunlarSiyasal ve etnik nedenlerAzerbaycan

Ermenistan

Ermenistan,Dağlık Karabağ’ı Büyük Ermenistan Hayalinin parçası olarak görmekte ve buradan vazgeçmemektedirErmenistan’ın
uluslar arası
hukuka ve
anlaşmalara uyması
Ege deniziyle ilgili sorunlarSiyasal ve stratejik nedenlerYunanistan’ın 6 mil olan Ege Karasuları sınırını 12 mile çıkartmak istemesiKarasuları sınırının Yunanistan tarafından zaman zaman aşılmasıYunanistan ile masa başında ikili anlaşmalarla sorunun çözülmesi
Orta Doğu’da yaşanan sorunlarEkonomik ve stratejik nedenlerBatılı emperyalist devletler ve Orta Doğu Ülkeleri, İsrail ve FilistinOrta Doğu’da her geçen gün akan kan artmakta sırf para ve hırs uğruna masum insanlar ölmektedir.Orta Doğu’da
yer alan devletlerin daha tutarlı ve birliktelik içerisinde hareket etmesi,
COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar c.Kıbrıs Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar c.Kıbrıs Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
Doğu Akdeniz’de yer alan Kıbrıs Adası, Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla birlikte ticari ve coğrafi açıdan daha fazla önem kazanmıştır. Kıbrıs, geçmişte olduğu gibi günümüzde de stratejik önemini korumaktadır.
Lozan Barış Antlaşması’nın 21. maddesi gereği, Kıbrıs’ta yaşayan Türkler’e iki yıllık bir seçme hakkı tanınmış ve bu sürenin bitiminde Kıbrıs vatandaşı olmak istemeyen binlerce Türk, adayı terk etmek zorunda kalmıştır. Yaşanan göç sonucu sayıları azalan Kıbrıs Türkleri’ne yaptıkları saldırılar yıllar boyunca devam etmiştir.
İngiltere’nin Kıbrıs’tan çekilmesi sonrasında, 1959 Londra ve Zürih, 1960 Garantörlük Antlaşmaları ile Kıbrıs Cumhuriyeti, Kıbrıs’ta yaşayan Türk ve Rum halkları tarafından 1960 yılında kurulmuştur. Kurulan devlette Türkler ve Rumlar eşit haklara sahipti. Kıbrıs Cumhuriyeti 1963 yılında Kıbrıslı Rumlar tarafından adayı Yunanistan’la birleştirmek amacıyla silah zoruyla yıkılmış.Türkler baskı ve saldırılara maruz kalmışlardır.
1964 yılından itibaren uluslararası girişimler başlamış buna bağlı olarak BM Barış Gücü askeri, adada görev yapmaya başlamıştır. 1968 yılında iki taraf arasında görüşme süreci başlamıştır.
1974 yılında görüşmelerin sonuçsuz kalması ve Kıbrıs’ın Yunanistan’a ilhak edilme girişiminde bulunulması üzerine Türkiye garantörlük hakkını kullanarak müdahale etmiş ve adaya asker çıkarmıştır. Kıbrıs Barış Harekâtı ile Türklere uygulanan baskı ortadan kalkmıştır. Ancak uluslararası girişimler ve çözüm arayışları yıllarca sonuç vermemiştir. Kıbrıs Türk halkı temel haklarını, siyasi eşitliğini ve egemenlik hakkını korumuş ve 1983 yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni kurmuştur.
Güney Kıbrıs Rum Yönetimi 1990 yılında tek taraflı olarak “Kıbrıs” adıyla Avrupa Birliği’ne başvuru yapmıştır. Bu başvuru sonucu AB Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’ni üyeliğe kabul etmiştir. Bu durum adadaki iki toplum arasındaki sorunların çözümünü zorlaştırmıştır. Türkiye adadaki sorunların çözümü konusunda geçmişte olduğu gibi günümüzde de barışçıl politikasını sürdürme kararlılığını devam ettirmektedir.
COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Etkinlik SAYFA 139 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Etkinlik SAYFA 139 LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

1.Balkan ülkelerini gösteren siyasi haritayı bir kâğıda çizerek bu ülkelerin başkentlerini gösteriniz.
Bulgaristan (SOFYA) , Yunanistan (ATİNA), Romanya (BÜKREŞ) , Makedonya (ÜSKÜP) , Sırbistan (BELGRAD),Karadağ (PODGORİCA), Arnavutluk (TİRAN), Bosna Hersek (SARAYBOSNA) , Kosova (PRİŞTİNE), Hırvatistan (ZAGREP) , Türkiye (ANKARA) , Slovenya (LJUBLJANA) ,
Moldova (KİŞİNEV) , Macaristan (BUDAPEŞTE)
2.Sovyetler Birliği ve Varşova Paktı’nın dağılmasından sonra bağımsızlığını kazanan veya özerk olan ülkeleri dünya siyasi haritasından tespit ederek arkadaşlarınızla paylaşınız.

Sovyetler Birliği ve Varşova Paktı dağıldıktan sonra kurulan devletler:

Ukrayna, Estonya, Letonya, Litvanya, Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan,Kırgızistan,Özbekistan, Kazakistan, Türkmenistan, Nahçıvan (ÖZERK),Güney Osetya, Beyaz Rusya

Not: Varşova Paktının dağılması bir süre sonra Balkanlarda Yugoslavya ve Çekoslovakya’nın dağılmasında etkili bir süreç oynamıştır.

Yugoslavya: Bosna-Hersek, Makedonya, Sırbistan, Karadağ, Hırvatistan, Slovenya,Kosava

Çekoslovakya: Çek cumhuriyeti ve Slovakya diye ikiye ayrıldı.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar b.Bosna-Hersek Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar b.Bosna-Hersek Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Bosna-Hersek, eski Yugoslavya’yı oluşturan 6 cumhuriyetten biridir. Ülkede Sırplar tarafından gerçekleştirilen katliamlardan sonra baskıdan kurtulmak için birçok Boşnak la birlikte buradaki soydaşlarımız da, göç etmek zorunda kalmıştır. Bosna halkı Sırplarla büyük bir mücadeleye girmiştir. Batı dünyasının seyirci kaldığı Bosna-Hersek Savaşı yaşanmıştır. Bu savaşın sona ermesinden sonra 1992 yılında Bosna-Hersek Cumhuriyeti kurulmuştur.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar a.Batı Trakya Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF

Türkiye’yi İlgilendiren Başlıca Sorunlar a.Batı Trakya Sorunu LİSE COĞRAFYA 12.SINIF KİTABI LİSE 4.SINIF
Batı Trakya sorunu Türkiye’nin dış siyasi ilişkilerinde önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle millî, tarihî ve kültürel bağları nedeniyle diğer sorunlardan farklı bir özelliğe sahiptir.
1923′te imzalanan Lozan Barış Antlaşması’na göre İstanbul’da yaşayan Rumlar ve Batı Trakya’da yaşayan Türkler tüm azınlık haklarından eşit şekilde faydalanacaklardır. Ancak bu antlaşma sürekli olarak Yunanistan lehine işletilmiştir. Yunanistan; Türk azınlığı tam sayısı ile göstermemekte Lozan Antlaşması’nı n bazı maddelerini görmezlikten gelmektedir. Yunanistan buradaki Türk azınlığı, Müslüman azınlık olarak göstermekte dolayısıyla Türkiye Cumhuriyeti’nin, bu azınlık için girişimde bulunamayacağını çeşitli konuşmalar ve belgelerle kabul ettirmeye çalışmaktadır.
Yunanistan’ın Türk azınlığa karşı yaklaşımı Türkiye ile olan ilişkileriyle paralellik göstermektedir. Bunun en güzel Örneği 1930′lu yıllarda başlayan ikili ilişkilerde Yunan hükümetinin Türk ifadesini kullanmış olması ve bu anlayışını 1955 yılına kadar devam ettirmesidir.

1955′ten günümüze doğru gelindiğinde iki ülke arasında ortaya çıkan sorunlar Batı Trakya Türkleri’ne olumsuz etkilemiştir. Batı Trakya Türkleri Yunanistan’dan toprak ve devlet talep etmemekte sadece kendilerine uluslararası anlaşmalarla verilen haklan geri istemektedirler.
Batı Trakya sorunu gündeme geldiği dönemlerde Türkiye, Yunanistan’ın iç işlerine karışmadan barışçıl ve uluslararası anlaşmalara uygun politikalar izlemiştir.

COĞRAFYA 12 DERS KİTABI ETKİNLİKLERİ
COĞRAFYA 12 DERS NOTLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA 12.SINIF ÖDEVİ
LİSE 4 COĞRAFYA
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE TEST SORULARININ CEVAPLARI
COĞRAFYA LİSE 4.SINIF DERSİ ETKİNLİKLERİNİN CEVAPLARI